Poșta Română, pe ultimul loc în Europa de Est. Ce țări au servicii de top

Poșta Română, pe ultimul loc în Europa de Est. Ce țări au servicii de topSursa foto: Arhiva EVZ

Într-un clasament al serviciilor poștale, Poșta Română se numără în prima jumătate a sistemelor studiate, dar pe ultimul loc în Europa de Est, după Bulgaria și Republica Moldova.

Clasamentul a fost realizat de Uniunea Poștală Universală care a analizat serviciile poștale din 170 de țări, de pe întreg mapamondul. Cele mai bune servicii poștale sunt în Eleveția, Austria, Germania și Olanda și Japonia, în timp ce România a se află pe locul 44, cu 6.97 puncte.

Autorii clasamentului notează că, în Europa de Est, Poșta Română se clasează pe ultimul loc, după țări mult mai sărace precum Republica Moldova sau Bulgaria. Pe primul loc în această regiune se numără Polonia, urmată de Republica Moldova, Serbia, Ucraina, Ungaria - care a urcat nouă locuri față de anul trecut și Bulgaria.

„Țările din Europa de Est și Comunitatea Statelor Independente (fosta Uniune Sovietică - n.n.) arată încă un nivel relativ puternic de dezvoltare poștală. Fiabilitatea, care a fost istoric unul dintre activele comparative ale regiunii, a scăzut oarecum, în timp ce reziliența (un alt punct forte tradițional al regiunii) a progresat în continuare", se arată în analiza făcută de Uniunea Poștală Universală.

Poșta Română, înapoi în timp

Poștașii din România au cele mai mici salarii dintre toți colegii lor  din Uniunea Europeană. Abia dacă primesc net, un salariu aproximativ de 1.400 de lei, puțin peste 280 de euro. Pentru acești bani, poștașii își fac treaba așa cum și-o fac, de foarte multe ori, corespondența este livrată cu întârziere la destinatar.

Apoi, sediile în care funcționează Poșta Română nu au mai fost modernizate de foarte multă vreme, o simplă privire fiind de ajuns pentru a putea observa starea de degradare maximă în care a ajuns întreaga instituție.

În 2018, directorul Regionalei Cluj a Poștei Române, Marcel Giurge, declara că problemele de la poștă sunt legate de lipsa resurselor financiare.

„E adevărat că Poșta Română a avut în ultimii 20 de ani perioade și mai bune dar și mai proaste. În ultimii ani, poșta a început să își revină din punct de vedere economic, am încheiat ultimii 3 ani cu profit, din păcate profitul nu este foarte mare și nici nu poate fi folosit în inveștiții pentru că ducem încă în spate o datorie istorică a poștei de aproximativ 400 milioane și avem către terți datori pe contracte încheiate de către managementul din anii 2004 până în 2013, procese pierdute în instanță atât cu parteneri cât și cu salariați”, a declarat Marcel Giurge, director sucursala regionala Cluj.

 

 

Ne puteți urmări și pe Google News