Porsche, indicator de criză în România

Porsche, indicator de criză în România

Într-o analiză dedicată efectelor recesiunii economice în estul european, săptămânalul german Der Spiegel descrie traseul paradoxal al unei Românii ce a plonjat dezastruos, la începutul acestui an, de la înălţimea unui 2008 în care a înregistrat cele mai multe înmatriculări de autoturisme marca Porsche Cayenne, la nivel global.

Privite în oglindă, recentul împrumut de 20 de miliarde de euro accesat de guvernul de la Bucureşti şi “recordul” consemnat anterior descriu cancerul generalizat care a metastazat trupul, aparent sănătos, al economiei româneşti. Una în care iluziile au ţinut loc de rezultate.

“Europa de Est a avut nevoie de două decenii pentru a anula ineficienţa fostelor structuri ale economiei planificate. Marile industrii neprofitabile au fost privatizate şi, pe măsură ce companiile est-europene au pătruns pe noile pieţe, regiunea a devenit sinonimă cu globalizarea. România, o apariţie recentă pe scena comunitară, a înregistrat anul trecut cele mai multe înmatriculări de automobile Porsche Cayenne, la nivel mondial. Astăzi însă, altădată prosperele economii ale Estului şi-au oprit abrupt motoarele”, notează Der Spiegel.

“Ieşirile de capital şi cererea tot mai mică de pe pieţele vestice au tras în jos cursurile de schimb ale monedelor locale. Doar în ultimele şase luni, leul românesc a pierdut mai mult de 16% din valoare. Mai mult, sute de mii de polonezi, bulgari şi români se întorc astăzi acasă din Vest, într-un proces care dă peste cap vehiculata globalizare”, scrie săptămânalul german.

Ne puteți urmări și pe Google News