Porsche în slujba lui Hitler

Porsche în slujba lui Hitler

În 1900 a prezentat mașina al cărui principiu avea să fie utilizat de NASA pentru autovehiculul selenar.

La 13 ani instala sonerii electrice şi asigura alimentarea cu energie electrică a casei părinteşti, la 16 ani.

Constructorul de automobile Ferdinand Porsche s-a născut la 3 septembrie 1875, în Maffersdorf, Boemia. După încheierea uceniciei în cadrul companiei tatălui său, şi-a început cariera, în 1893, la Concernul de Uzine Electrice Bela Egger & Co din Viena.

Cu puţin înainte de începutul noului secol, el intra în serviciul furnizorului oficial al curţii regale, Jacob Lohner.

Dezvoltând motorul integrat în roată, a uimit lumea auto, iar la Salonul de la Paris din 1900, a prezentat un autovehicul cu tracţiune pe toate cele patru roţi: era prima maşină cu tracţiune integrală din lume, un principiu care, 70 de ani mai târziu, a fost utilizat la autovehiculul selenar al NASA.

Trenul care mergea și pe șosea

Ferdinand Porsche trece, în 1906, la Austro Daimler în Wiener Neustadt. În cei 17 ani în care a lucrat pentru compania industrială austriacă, la care ocupa şi funcţia de director general, a dezvoltat limuzine puternice şi, pentru prima dată, cu formă aerodinamică (astfel, fiind el însuşi la volan, a câştigat inclusiv renumita cursă Prinz-Heinrich), a construit camioane, dar şi un tren militar care putea să se deplaseze atât pe şosea, cât şi pe şine.

A construit motoare de avioane (pentru care i-a fost acordat titlul Honoris Causa din partea Universităţii Tehnice din Viena) şi, după Primul Război Mondial, a construit primul automobil sport cu două locuri, numit Sascha, care a câştigat Targa Florio încă de la prima sa cursă, conform www.porscheromania.ro.

În anul 1923, Ferdinand Porsche devine director tehnic la Daimler, în Stuttgart, unde este responsabil de dezvoltarea renumitelor modele S, SS şi SSK. După încheierea contractului, se întoarce în Austria, unde ocupă mai întâi funcţia de director general la Steyr. În 1931, Porsche începe să lucreze pe cont propriu, la biroul său de proiectare din Stuttgart.

A construit Volkswagen pentru al treilea Reich

În 1933, Ferdinand Porsche construieşte, pentru nou înfiinţata Auto-Union (Audi, Horch, Wanderer si DKW), renumitul automobil de curse Auto Union cu motor central cu 16 cilindri, care prezenta principii constructive utilizate şi în prezent la automobilele de Formula 1.

Ne puteți urmări și pe Google News