PONTURI pe ultima sută de metri. Profesorii te învaţă cum să iei cu brio EVALUAREA NAŢIONALĂ la matematică
- Andreea Ciulac
- 26 iunie 2012, 16:49
Un profesor de matematică le arată elevilor pas cu pas ce trebuie să facă pentru a obţine un punctaj maxim la proba de matematică a Evaluării naţionale.
Deşi Evaluarea Naţională a elevilor de clasa a VIII-a a debutat, ieri, cu un scandal legat de subiectul de la limba şi literatura română, profesorii dau asigurări că proba de matematică, programată pentru mâine, va fi lipsită de astfel de incidente. "La matematică nu există astfel de situaţii. Una singură a fost în 15 ani şi aia la Bacalaureat, unde era vorba de un cerc care se reducea la un punct", explică Mitică Dudău, profesor de matematică. Acesta a dezvăluit, pentru Evenimentul Zilei, la ce ar trebui să fie atenţi elevii care se vor afla, mâine, în faţa foilor de examen. Cea mai comună greşeală, spune Dudău, este subestimarea dificultăţii unui subiect. "Sunt atât de fericiţi că e un examen uşor, încât se reped să scrie, fără să mai ţină cont de detalii importante", arată dascălul. La Subiectul I este extrem de important ca elevii să citească integral cerinţele subiectelor, să fie atenţi la calculele simple şi să aibă mare grijă atunci când copie un exerciţiu, pentru că acestea sunt "scăpările" care îi pot văduvi chiar şi de un punct întreg din nota finală.
Subiectul II conţine fracţii şi funcţii aparent complicate, însă dascălii spun că cerinţele ar fi chiar mai uşoare decât acum zece ani."Cele mai grele variante de acest subiect au căzut în 2002. În plus, expresiile algoritmice cu operaţii în care cifrele sunt reprezentate de litere, de genul x+ 2 etc, din examen, sunt mult mai uşoare decât ceea ce se face la clasă", mai spune Dudău.
Piatra de încercare ar putea fi Subiectul III, unde copiilor li se cere să rezolve o problemă cu caracter practic. Printre altele, elevii trebuie să calculeze volumul unei bomboane, aria unei parcele de teren sau dimensiunile unei alei, iar profesorii se tem că nu vor fi în stare să se raporteze la realitate."Ar trebui mai întâi să-şi imagineze cum arată toate lucrurile astea în viaţa reală şi apoi să se apuce de rezolvare. O altă problemă e lungimea cerinţei. La clasă ne concentrăm pe exerciţii scurte, care evidenţiază schema de rezolvare şi asta nu-i cel mai bine, pentru că nu mai pot extrage esenţialul dintr-o problemă mai complexă", conchide Mitică Dudău, profesor de matematică.
Potrivit acestuia, ultima probă a Evaluării Naţionale va fi un examen uşor de luat pentru elevii de nivel mediu.