Podul de la Brăila intră iar în reparații, la nici două luni de la inaugurare

Podul de la Brăila intră iar în reparații, la nici două luni de la inaugurare Sursa foto: Facebook

Au trecut aproximativ două luni de când a fost inaugurat podul de la Brăila, considerat „Golden Gate”-ul românesc. Cu toate acestea, autoritățile au anunțat că acest tronson intră în reparație și au fost introduse restricții de circulație.

Podul de la Brăila a intrat în reparații, la nici două luni de la inaugurare. Muncitorii au început să asfalteze prima bandă pe sensul spre Brăila. Autoritățile au anunțat și introducerea unor restricții de trafic.

Podul de la Brăila a intrat în reparații, după două luni de la deschidere. S-au impus restricții de trafic

Podul de la Brăila a intrat în reparații, după două luni de la deschidere. S-au impus restricții de trafic. Sursa foto: Facebook

Primele probleme au apărut în urmă cu o lună, când șoferii au observat că asfaltul este plin de denivelări pe aproape toată lungimea podului. Autoritățile dau vina pe șoferi. Ei spun că aceștia nu ar fi respectat restricțiile de tonaj pe perioada caniculei. Atunci s-au dat asigurări că problemele vor fi remediate de către constructor.

Cristian Pistol, directorul CNAIR, a spus atunci că denivelările la podul de la Brăila au fost generate de nerespectarea restricţiilor de tonaj de 7,5 tone, impuse în zilele caniculare.

Ne puteți urmări și pe Google News

Directorul CNAIR spune că „pe rampa de acces au apărut nişte denivelări. În principal, au fost identificate cauzele pentru care ele s-au produs, vorbesc aici despre o depăşire de tonaj. Nu s-a respectat tonajul de către autovehiculele care au circulat pe acest pod, pe de o parte. Pe de altă parte, ştiţi că am avut o perioadă de vreme caniculară, iar în acele momente noi am impus restricţii de tonaj la 7,5 tone. Restricţii care nu au fost respectate de operatorii economici care se ocupă de transportul de mărfuri. Cum ştiţi, podul acesta a fost dat în circulaţie. El din punct de vedere structural este în regulă, iar aceste mici deficienţe vor fi remediate de către antreprenorul lucrării, astfel încât, la momentul recepţiei, la terminarea lucrărilor, nu vor mai fi niciun fel de probleme”.

O altă problemă pe podul de la Brăila. Șuruburile sunt slăbite

O altă problemă a podului de la Brăila au fost șuruburile slăbite. Sunt 100 de mii de șuruburi în parapetul de pe podul Brăila-Tulcea, cel inaugurat cu fast în iulie și aflat încă în stadiul de șantier. Un cetățean s-a filmat scoțând șuruburi din pod, iar înregistrarea a devenit virală.

La scurt timp după apariția acestor filmări, la cererea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), au fost numărate șuruburi. Echipele constructorului italian Webuild spun că au găsit 180 de șuruburi slăbite.

Autoritățile au transmis că nu există niciun pericol pentru siguranța trecătorilor. Președintele Asociației Pro-Infrastructură, Ionuț Ciurea, spune că acele șuruburi sunt de la parapetul lateral de protecție și nu are nimic de a face cu structura de rezistență a podului.

El precizează însă că șuruburile au, desigur, importanța lor: parapetul e menit să protejeze șoferii care pierd controlul mașinii. Președintele Asociației Pro-Infrastructură a spus că nu înțelege cum a ajuns acel bărbat că scoată șuruburile.

„Podul nu este deschis pentru bicicliști sau pietoni și, mai mult, nu era nici pe trotuarul de mentenanță, dar se aude în clip cum vâjâie mașinile pe lângă cetățeanul acesta”, exprimă Ionuț Ciurea semnele de întrebare pe care i le ridică înregistrarea, potrivit Europa Liberă.