Plățile digitale, alese de 6 din 10 români. Firmele trebuie să se adapteze cerințelor consumatorilor

Sursa: Dreamstime.com

Conform unui studiu în domeniu, nu mai puțin de 51% din români aleg să achite cu cardul cumpărăturile pe care le fac, grație confortului și ușurinței cu care se pot face plățile. Pe lângă asta, magazinele care dispun de posibilitatea achitării produselor cu cardul sau telefonul mobil sunt în topul preferințelor cumpărătorilor din România.

Studiul internaţional numit „Atitudini faţă de metodele de plată" vine să arate faptul că 51% dintre consumatorii români preferă plata cu cardul la achizițiile pe care le fac, iar plata în numerar ajunge să fie doar o excepție de la regulă.

Românii preferă plata prin metode digitale, în detrimentul celor clasice

Potrivit sondajului, jumătate dintre românii chestionați au achitat ultima achiziție folosind un telefon mobil, un smartwatch sau un card bancar, în vreme ce doar 14% dintre cei intervievați au ales să achite prin ramburs contravaloarea produselor.

„Atunci când aleg numerarul, motivul principal este indisponibilitatea plăţilor digitale la anumite magazine sau la furnizori de servicii. Acesta este răspunsul unei treimi dintre respondenţii care plătesc adesea cu numerar. Este de remarcat faptul că plăţile digitale domină ca metodă de plată preferată de români pentru cumpărăturile online", transmit autorii studiului.

Magazinele care dispun de metode moderne de plată, preferate de cumpărătorii români

Pe lângă asta, 77% dintre respondenți spun că percep într-un mod pozitiv magazinele care dispun de metode de plată digitale, pentru că sunt moderne, în timp ce 72% dintre români declară că motivul este legat de accentul pus pe nevoile clientului.

„În continuare, este loc pentru dezvoltarea plăţilor digitale în România. Când respondenţilor din România li s-a cerut să-şi amintească ultima dată când au vrut să plătească cu cardul, dar nu au putut, 16% dintre aceştia au spus că nu au găsit o astfel de opţiune în magazin şi 29% au spus că terminalul POS era defect", mai transmis autorii studiului.

Un procent de 48% din piețele tradiționale nu dispun de modalități moderne de plată, deficitare în acest sens fiind și plățile în domenii precum construcţii sau reparaţii realizate la domiciliu (39%), coafor, frizerie ori saloane de cosmetică (35%) sau la plata călătoriilor cu taxiul (31%).

VISA își propune creșterea numărului de plăți digitale

„Atitudini faţă de metodele de plată" a fost cerut de EVO Payments International şi demarat de institutul de cercetare ARC Rynek i Opinia, în luna martie 2022. Studiul a cuprins un eşantion total 8.931 de respondenţi, dintr-o populaţie de vârstă cuprinsă între 18-65 de ani din fiecare țară participantă, iar VISA a fost partener al studiului în 8 din cele 14 state, inclusiv țara noastră.

„Visa sprijină ecosistemul de plăţi din regiunea ECE, inclusiv România, pentru ca numărul terminalelor care acceptă plăţi cu cardul să crească, iar experienţa zilnică de plată a consumatorilor să se îmbunătăţească prin introducerea pe piaţa românească a unor noi produse şi soluţii de plată, în parteneriat cu băncile partenere, acceptatorii de plăţi şi alte instituţii financiare.

Firmele trebuie să se adapteze cerințelor consumatorilor români

Una dintre iniţiativele Visa de anul trecut a fost lansarea platformei integrate #marileafacerimici în România, prin intermediul căreia IMM-urile pot accesa atât informaţii despre soluţiile digitale disponibile, cât şi oferte speciale de la partenerii locali, ajutându-le să se adapteze la noul mediu post-pandemie. La fel de importantă este sprijinirea afacerilor în tranziţia lor către comerţul electronic - deoarece studiul arată că aproape jumătate dintre români au făcut ultima lor plată online", a transmis Elena Ungureanu, manager Visa în România.

Participanții sondajului internațional au fost aleși din 14 state: Polonia, Republica Cehă, Slovacia, Ungaria, România, Croaţia, Bulgaria, Slovenia, Germania, Irlanda, Marea Britanie, Mexic, Spania și Portugalia, fiind desfășurat, la nivel național, în fiecare stat în parte,  scopul fiind acela de a identifica preferințele consumatorilor în materie de metode de plată, conform Agerpres.