Numărul mare de solicitări de la Serviciul de Pașapoarte a dus la prelungirea programului. Se va lucra și în weekend

Numărul mare de solicitări de la Serviciul de Pașapoarte a dus la prelungirea programului. Se va lucra și în weekend Sursa Foto: Arhiva EVZ

Românii au luat cu asalt Serviciile de Pașapoarte din toată țara, în urma conflictului militar din Ucraina. Numărul de solicitări este extrem de mare, iar personalul nu mai face față. Tocmai din acest motiv, s-a decis prelungirea programului. Ministerul Afacerilor Interne a anunțat că se va lucra și în weekend.

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a luat măsuri pentru a evita supraaglomerarea de la Serviciile de Pașapoarte din România. Potrivit acestora, programul de lucru cu publicul s-a prelungit și a fost suplimentat personalul la maxim pentru preluarea cererilor.

Măsurile au fost luate după ce numărul de solicitări pentru eliberarea pașapoartelor a crescut în ultimele zile. Pentru a reduce timpul de răspuns, MAI a decis, împreună cu instituțiile prefecturii, ca programul de lucru să fie prelungit și în weekend.

Prefectura București a anunțat în mod oficial prelungirea programului de lucru a Serviciul de Pașapoarte București. Aceștia vor lucra și în weekend, în intervalul 08.00 - 16.00.

”Pentru decongestionarea situației cu privire la numărul mare de solicitări de pașapoarte, IPMB a dispus ca Serviciul de Pașapoarte București să funcționeze în weekendul 12-13 martie în program de lucru cu publicul în intervalul orar 8:00-16:00”, a transmis joi Prefectura București.

Solicitările cresc de la o zi la alta. Din cauza numărul mare de cereri, în 20 de județe din România a fost prelungit programul de lucru cu publicul cu cel puțin două ore.

Programul de lucru al Centrului Național Unic de Personalizare a Pașapoartelor Electronice este de la ora 06.00 la ora 22.00, inclusiv în weekend.

În cât timp se eliberează pașaportul și ce documente sunt necesare

Termenul legal pentru eliberarea pașapoartelor simple electronice este de 15 zile, însă documentul este eliberat în două zile lucrătoare. În Timișoara, Vaslui, Constanța și Cluj, termenul pentru eliberarea documentelor a fost de 3 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii.

Potrivit informațiilor oferite de MAI, au fost făcute 48.593 de programări, pentru 85.197 de persoane, iar în 9 martie, până la orele 12:00, au fost făcute 14.370 de programări pentru 25.259 de persoane (în scopul prezentării la ghișeu în următoarele 90 de zile).

Documente necesare pentru eliberarea pașaportului simplu electronic:

  • Cartea de identitate, cartea de identitate provizorie sau, după caz, buletinul de identitate, aflate în termen de valabilitate, în original. Cartea de identitate provizorie trebuie însoţită de certificatul de naştere, în original.
  • Documentul care face dovada achitării contravalorii paşaportului, în original, sau documentul de plată editat pe suport hârtie conţinând toate informaţiile aferente plăţii efectuate prin mijloace de plată online, completat pe numele titularului.
  • Paşaportul anterior, dacă acesta există.

La depunerea cererii, solicitantului i se preiau impresiunile digitale şi imaginea facială (sunt exceptate de la obligaţia de furnizare a impresiunilor digitale persoanele pentru care prelevarea amprentelor digitale este fizic imposibilă), este precizat pe site-ul Direcției Generale de Pașapoarte.

Ne puteți urmări și pe Google News