După o lungă perioadă de investiții în cercetare, dezvoltare și popularizare, Amazon decide să oprească dezvoltarea tehnologiei utilizată pentru verificarea și plata automată a produselor achiziționate doar prin scanarea palmei.
Tehnologia numită „Just Walk Out” promitea oamenilor că aceasta va fi viitorul cumpărăturilor. Sistemul implică un ansamblu de tehnologii, inclusiv senzori, camere video și personal de supraveghere, care verifică produsele achiziționate de către clienți.
Sistemul de plată prin scanarea palmei a Amazon, un eșec
Ulterior, la ieșirea din magazin, plata se efectua automat prin scanarea palmei, iar suma era dedusă automat de pe cardul asociat contului de client de pe platforma gigantului american.
Cu toate acestea, tehnologia a întâmpinat dificultăți încă de la început. Deși Amazon promova un proces complet automatizat. În realitate, peste 1.000 de angajați monitorizau camerele de securitate pentru a se asigura că niciun client nu pleca cu mai multe produse decât cele plătite.
Chiar și cu întreaga tehnologie și personalul monitorizând camerele, adesea apăreau discrepanțe care forțau clienții să se prezinte în fața unui casier pentru a rezolva problema.
Costurile, mult prea mari pentru ca sistemul să fie sustenabil
Amazon a luat în considerare și aspectul costurilor. Implementarea și operarea întregului sistem implicau costuri semnificative și nu putea fi sustenabil.
De asemenea, s-a ridicat și o problemă legată de intimitate, deoarece sistemul colecta o cantitate semnificativă de date personale, inclusiv biometrice. Compania se confruntă deja cu un proces în New York, unde este acuzată că a colectat aceste date fără să își informeze clienții.
Într-o încercare de a minimiza pierderile, Amazon a încercat să vândă tehnologia altor lanțuri de magazine, dar nimeni nu s-a arătat interesate să o achiziționeze, potrivit News.ro.
Și Starbucks voia să implementeze tehnologia Amazon
În Statele Unite, tehnologia biometrică devine tot mai prezentă, iar plata prin scanarea palmelor era în discuție să fie adoptată chiar și de către Starbucks.
Reputatul lanț american de cafenele Starbucks avea planuri de a dezvolta un sistem de plată similar cu cel deja folosit de Amazon, adică plata prin scanarea palmelor clientului.
Acest sistem le-ar fi permis clienților să-și achiziționeze cafeaua prin simpla înregistrare a palmelor la un chioșc special din magazin. Anterior, acest sistem a fost implementat de lanțul de cafenele în două magazine-concept Amazon Go, construite în parteneriat, la New York.