AliExpress, în vizorul Comisiei Europene. Sfârșitul cumpărăturilor ieftine?
- Bianca Ion
- 15 martie 2024, 21:02
Comisia Europeană a demarat o anchetă oficială cu privire la platforma chineză de comerț electronic AliExpress, care este administrată de gigantul tehnologic chinez Alibaba.
Ce a atras atenția Comisiei Europene
Îngrijorările vizează posibila difuzare a conținutului ilegal. Acesta este al treilea caz investigat în cadrul Legii privind serviciile digitale (DSA), urmând investigațiile anterioare deschise împotriva TikTok și platformei de socializare X, conform News.ro.
Comisia Europeană, instituția executivă a Uniunii Europene, a inițiat o anchetă legată de AliExpress în conformitate cu legislația sa de referință privind serviciile digitale (DSA), care a intrat în vigoare luna aceasta.
Legislația cuprinzătoare urmărește să controleze giganții tehnologici în domenii precum comportamentul anticoncurențial și asigurarea că dezinformarea nu este răspândită pe platformele lor.
Termenii și condițiile AliExpress, sub semnul întrebării
Investigaţia se concentrează asupra faptului dacă AliExpress ar fi încălcat DSA ”în domeni legate de gestionarea şi atenuarea riscurilor, de moderarea conţinutului şi mecanismul intern de tratare a reclamaţiilor, de transparenţa sistemelor de publicitate şi de recomandare, de trasabilitatea comercianţilor şi accesul cercetătorilor la date”, a spus comisia.
Comisia va investiga dacă AliExpress a eșuat în aplicarea propriilor termeni și condiții, care interzic produsele ce prezintă un risc pentru sănătatea consumatorilor, precum medicamentele false.
Cumpărăturile ieftine de pe AliExpress, sub vizorul Uniunii Europene
Ancheta se va focaliza, de asemenea, pe posibilele încălcări ale DSA care ar fi permis minorilor accesul la materiale pornografice, despre care comisia a afirmat că utilizatorii încă le pot găsi pe platformă. Alte aspecte ale investigației includ modul în care AliExpress recomandă produse utilizatorilor și dacă site-ul de comerț electronic respectă o regulă care permite un depozit de reclame căutabile furnizate pe platformă.
Un reprezentant al AliExpress a declarat că compania "a colaborat și va continua să colaboreze cu autoritățile relevante pentru a se asigura că respectăm standardele aplicabile și vom continua să ne asigurăm că suntem în măsură să îndeplinim cerințele DSA."
De asemenea, el a subliniat că "AliExpress se angajează să creeze o piață sigură și conformă pentru toți consumatorii."
Aceasta este a treia investigație oficială desfășurată în cadrul DSA, după cele declanșate împotriva TikTok și platformei de socializare X.