Inovație în administrația din România. Bază unică de date de contact pentru instituțiile statului

Inovație în administrația din România. Bază unică de date de contact pentru instituțiile statului Ședință de Guvern. Sursa foto: INQUAM_Photos

Inovație în administrație: Bază unică de date de contact pentru instituțiile statului. Guvernul a adoptat decizia referitoare la crearea și gestionarea Registrului Național al Datelor de Contact (RNDC). Astfel, România va respecta cerințele și directivele europene, facilitând accesul ușor, digital și universal al cetățenilor la informații, a declarat Mircea Abrudean.

Bază unică de date de contact pentru instituțiile statului, aprobată de Guvern

Joi, Executivul a adoptat hotărârea privind instituirea și gestionarea Registrului Național al Datelor de Contact (RNDC). Documentul a fost întocmit de către Secretariatul General al Guvernului (SGG), în colaborare cu Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, care are responsabilitatea în domeniile tehnologiei informației, societății informaționale și cadrului național de interoperabilitate.

IT

IT / Sursa foto: © Elnur | Dreamstime.com

Ce va aduce nou baza unică de date de contact

„Registrul aduce transparență sporită în administrația publică, permițând cetățenilor, mediului de afaceri și altor părți interesate să acceseze ușor și rapid informațiile de contact ale autorităților și instituțiilor publice”, transmite Secretariatul General al Guvernului.

Centralizarea informațiilor de contact va simplifica comunicarea și colaborarea între diversele autorități și instituții publice, eliminând necesitatea cetățenilor de a căuta informații pe mai multe platforme sau site-uri web și reducând povara administrativă asociată interacțiunii separate cu sistemele IT ale diferitelor autorități și instituții publice.

Ne puteți urmări și pe Google News

Digitalizarea, dorită în administrația publică

„Vorbim din ce în ce mai mult despre stimularea inovației și dezvoltării tehnologice și mai ales despre faptul că ne dorim ca serviciile publice să funcționeze într-un mediu digital avansat, prin implementarea și utilizarea celor mai recente tehnologii informatice.

Platformele online, fie ele servicii de intermediere sau motoare de căutare, sunt esențiale în contextul digitalizării și al necesității de acces rapid la informații, dintr-o sursă sigură și unică.

Înființarea unui registru de bază, în contextul interoperabilității, este un pas important pentru a asigura schimbul eficient de informații între diferite instituții și sistemele lor informatice.

România se va alinia astfel rigorilor și directivelor europene privind accesul facil, digital și universal al cetățenilor la informațiile gestionate de instituțiile statului”, declară secretarul general al Guvernului, Mircea Abrudean, conform Antena 3 CNN.

Echipa tehnică responsabilă de suportul platformei contact.gov.ro va fi furnizată de către departamentul specializat din cadrul Secretariatului General al Guvernului.