"Plata" cu privirea

"Plata" cu privirea

Sucurile sau copiile xerox ajung gratis la cei care-si sacrifica 30 de secunde pentru o reclama.

Cum ar fi sa cumperi un kilogram de banane fara sa scoti bani din buzunar? Sau ti-ar placea sa folosesti telefonul mobil fara sa platesti vreun abonament si nici costul convorbirilor?

Deocamdata irealizabile la noi, aceste posibilitati au mari sanse sa devina reale in alte tari. Desigur, cei care si-au propus sa transpuna in realitate lucruri la care numai copiii au curaj sa viseze sunt publicitarii. In Japonia, de exemplu, multi cumparatori „platesc” prin simplul fapt ca vizioneaza reclame.

De altfel, publicitarii considera ca asemenea inovatii vor face reclamele mai eficiente. Ei incearca sa combine dorinta cetatenilor de a primi gratis ceva util cu tendinta companiilor de a investi in atragerea de noi clienti.

Ne puteți urmări și pe Google News

5 milioane de poze gratuite

In Tokio functioneaza deja studiouri foto unde clientii isi pot imprima gratuit pozele. Conditia este sa accepte ca logoul companiei care a cumparat spatiul publicitar sa apara in coltul din stanga jos al fotografiei, potrivit agentiei RIA Novosti.

Cei care doresc servicii rapide si comode se pot inregistra pe site-ul de internet al studioului, ceea ce le permite sa efectueze comanda on-line, ce trebuie insotita de imaginile in format electronic. Fotografiile ajung la destinatar prin posta. La cinci luni de la aparitia acestui serviciu, 100.000 de japonezi s-au inregistrat pe site, iar numarul pozelor tiparite se ridica la 5 milioane.

Anunt de angajare pe copia xerox

Un alt serviciu fara costuri pentru consumatori care se extinde tot mai mult in Tara Soarelui Rasare este copierea documentelor. In acest caz, reclama apare pe spatele fiecarei pagini care trece prin aparatul xerox.

De obicei, xeroxul gratuit este amplasat in institutiile de invatamant, iar aceasta metoda e folosita de companiile care cauta sa angajeze absolventi. Universitatile unde studiaza preponderent femei atrag reclama producatorilor de cosmetice si accesorii.

Cafea gratis din pahar cu reclama

Noutatea acestei luni pe piata nipona este primul automat de cafea si suc, bauturi pentru care consumatorii nu trebuie sa scoata bani din buzunar.

Pe monitoarele acestor aparate, timp de 30 de secunde va rula un spot publicitar. Cei care doresc sa-si potoleasca setea in acest mod vor bea dintr-un pahar imprimat cu o reclama.

Intr-o prima faza, vor fi instalate cateva zeci de asemenea automate, urmand ca, treptat, 35.000 de aparate sa-si gaseasca loc in unul dintre orasele din Japonia. Calculele preliminare arata ca fiecare automat de cafea va genera un profit anual de 5-6 milioane de yeni (aproximativ 50.000 de dolari).

Metoda cuprinde bancile

Bancile japoneze au decis sa profite si ele de noile tendinte in publicitate. Una dintre ele a instalat un bancomat pe ecranul caruia, in timp ce clientul isi extrage banii, apare reclama unei companii. Dar, spre deosebire de celelalte servicii, banca nu a renuntat in totalitate la comisionul practicat, ci doar l-a redus la jumatate, de la 105 la 52 yeni.

IN ROMANIA

Se poarta reclamele neconventionale

Piata romaneasca de publicitate este departe de a propune consumatorilor o mare diversitate de produse gratuite folosite ca suport pentru reclama. In prezent, acest domeniu este reprezentat in tara noastra de ziare sau reviste care isi asigura veniturile din reclama pe care o atrag, cum ar fi publicatiile „Compact”, „Piata”, „B24FUN”, „7seri”.

Faptul ca publicitarii se lovesc de limitele mediilor clasice de transmitere a reclamelor face ca trendul pe piata autohtona sa fie extinderea campaniei de comunicare spre mediile neconventionale. Astfel, publicitatea in lifturi, in taxiuri, in toaletele localurilor, pe stadioane, reclame-mesaje pe telefoanele mobile - sunt cateva exemple de publicitate mai putin practicata pana nu demult, dar din ce in ce mai preferata de agentiile de media.

Radu Restivan, responsabil de PR la compania de publicitate neconventionala Elevate, considera ca institutiile care cumpara spatiul publicitar, adica agentiile de media, ar trebui sa ia in calcul metodele noi, inovative de a promova produsele clientilor, acestia fiind companiile care platesc reclama.