Plângeri repetate cu privire la taxa de mentenanţă RDS-RCS
- Adam Popescu
- 20 septembrie 2010, 10:22
Un client RDS-RCS refuză plata taxei de mentenanţă percepută de companie, spunând că este abuzivă.
Cu această problemă s-au confruntat mai mulţi bucureşteni care au făcut sesizări la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor.
"Am un contract cu RDSRCS de mult timp şi plătesc un abonament mai mare decât se practică în acest moment. Problema este că mă pun să plătesc o taxă de mentenanţă. Eu o consider abuzivă şi nu vreau să o plătesc, dar ei nu vor să o scoată, motivând că nu este abuzivă, ci este o subvenţie pe care nu o mai suportă ei", spune Daniel Martin, clientul nemulţumit. Bărbatul mai spune că firma RDS-RCS profită de faptul că în zona în care locuieşte nu există şi un alt operator de la care ar putea să contracteze aceleaşi servicii.
O problemă veche
Problema taxei de mentenanţă RDS-RCS a fost abordată şi de către Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) în luna iulie, ca urmare a numeroaselor sesizări primite.
"ANPC a considerat că taxa a fost percepută fără informarea prealabilă a consumatorilor şi a dispus ca operatorul economic în cauză să intre în legalitate prin notificarea consumatorilor cu privire la noua taxă. În aceste condiţii, taxa poate fi percepută numai după notificarea consumatorilor şi după obţinerea acordului acestora", explică Mihai Titichi, şef serviciu juridic al ANPC.
Reprezentantul ANPC îi recomandă clientului nemulţumit să facă o sesizare la comisariatul local pentru protecţia consumatorilor.
Plângeri în lanţ
Un alt client nemulţumit care locuieşte în aceeaşi zonă reclamă faptul că nu a primit facturi de la RDS-RCS timp de aproape trei ani. După acest interval au apărut creanţele.
"Din 2007 nu am primit nicio factură. Nici nu le-am plătit, dar nici nu am folosit serviciile RDS-RCS pentru că am făcut abonament la o altă firmă. De curând, mi-au trimis cea de-a 34-a factură în care mă pun să plătesc din urmă", povesteşte Mircea Sibianu.
El mai spune că în contractul pe care l-a semnat cu firma este stipulat faptul că după şase luni de neutilizare a serviciilor, contractul se reziliază automat. Conform clientului, acest lucru nu s-a întâmplat.
"Soluţia problemei depinde de motivul pentru care clientul nu a mai beneficiat de serviciile comerciantului (rezilierea contractului sau nefurnizarea de servicii)", precizează Mihai Titichi, adăugând că îi recomandă să depună o sesizare la comisariatul local pentru protecţia consumatorilor.