Pierdere de un milion de euro pentru Tarom. Au fost necesare 111 zile pentru a ridica o aeronavă de la sol

Pierdere de un milion de euro pentru Tarom. Au fost necesare 111 zile pentru a ridica o aeronavă de la solSursa foto: Facebook/ Aeronava Tarom

Marius Popescu, președintele Asociației Companiilor Aeriene Românești „Carpathia”, a făcut o postare pe pagina de Facebook despre aeronava Tarom ATR 72-600, YR-ATJ. Aceasta este una dintre cele mai noi din flota companiei naționale. Totuși, astăzi, după 111 zile la sol, a fost repusă în funcțiune.

Această aeronavă a fost afectată de o furtună pe Aeroportul din Oradea pe 15 iulie. Zilele au trecut, iar reparațiile au întârziat. Astfel că pe 2 noiembrie aeronava Tarom ATR 72-600, YR-ATJ își va lua din nou zborul.

111, număr cu noroc pentru aeronava de la Tarom

„Consider că întârzierea reparațiilor este inacceptabilă. În condițiile în care compania își propune un an profitabil, astfel de perioade lungi în care o aeronavă din flota proprie este indisponibilă afectează serios veniturile și capacitatea operațională. Mai ales în contextul retragerii și vânzării, din ultima perioadă, a celor 4 aeronave Airbus A318”, a transmis Marius Popescu.

Aceasta a spus că situația companiei nu este una foarte bună. Tarom este nevoit să închirieze aeronave de la alte companii. Această soluție vine, de asemenea, cu un cost.

„Impactul financiar al absenței atât de lungi a acestei aeronave e considerabil. Într-un scenariu pesimist, un ATR 72-600 poate genera venituri zilnice de peste 10.000 euro, iar 111 zile pierdute pot însemna un minus de peste un 1.000.000 euro în bugetul TAROM​​. În condițiile acestea, cum ne mai putem aștepta la un bilanț pozitiv?”, a scris președintele ACAR.

La acest scenariu au participat ingerințele politice, managementul defectuos și nepotismul. În ultimii ani, s-a observat faptul că Tarom a fost tras în jos din cauza schimbărilor frecvente de management, dar și a numirilor bazate pe criterii politice.

Marius Popescu a spus că este timpul pentru un management competent și profesionist.  „Este nevoie de un plan solid de restructurare, de lideri calificați care să înțeleagă specificul industriei și de un sistem de management care să asigure reacții rapide și soluții eficiente”, a concluzionat acesta.

Aeronavă TAROM, reținută în Amsterdam 

Acestea nu sunt singurele probleme pe care le are compania națională. Pe aeroportul din Amsterdam, Olanda, a fost reținut un avion de la Tarom din cauza unei datorii. Acest lucru s-a întâmplat în urma unei acțiuni întreprinse de o companie olandeză specializată  în recuperarea compensațiilor pentru pasageri. Situația este destul de complicată. Oficialii de la Tarom au spus că acest sechestru asupra combustibilului aeronavei nu s-a făcut după primirea unei notificări în prealabil. De asemenea, nu a existat un contact direct cu reprezentanții Tarom.

„Referitor la situaţia apărută în legătură cu zborul TAROM RO362 Amsterdam - Bucureşti din data de 25 octombrie 2024, dorim să menţionăm că măsura de sechestru impusă asupra combustibilului aeronavei de către o companie specializată în recuperarea compensaţiilor a fost realizată fără o notificare prealabilă şi fără un contact direct cu reprezentanţii TAROM, nici la sediul central şi nici la reprezentanţa companiei din Bruxelles. TAROM consideră că incidentul ar fi putut fi evitat dacă ar fi fost contactată pentru clarificări înainte de a se recurge la o astfel de acţiune", au susținut reprezentanții companiei, conform bursa.ro.

 

Ne puteți urmări și pe Google News