Publicația care estimează că grupul american Lockheed Martin va realiza vânzări de 77,8 miliarde de dolari, adică 48% din vânzările totale pe această piață în intervalul analizat.

Potrivit publicației, în următorii zece ani, țările din întreaga lume vor cumpăra cel puțin 3.000 de aeronave militare de diverse tipuri (inclusiv 670 de avioane de vânătoare), iar cele mai multe achiziții vor fi făcute de statele din Asia, în special China, Japonia, Coreea de Sud, Taiwan, India, Israel și Arabia Saudită, potrivit platformei Umbrela Strategică.

Valoarea totală a pieței mondiale de avioane de vânătoare va fi de 162,6 miliarde de dolari în perioada 2021-2025, informează agenția de știri Tass, citând Aviation Week & Space Technology.

Potrivit prognozei, Lockheed Martin, firma din SUA care produce aeronavele F-16 și F-35 Lightning II, va realiza vânzări în valoare de 77,8 miliarde de dolari. Pe locul al doilea se clasează un alt gigant al industriei de apărare din Statele Unite, Boeing, care ar putea vinde aparate multirol F-18 Super Hornet și F-15 în valoare de 16,4 miliarde de dolari în următorii cinci ani. Podiumul este completat de rușii de la Suhoi, cu aparatele Su-57 și cele din seria Su-27, care se estimează că vor realiza vânzări totale de 15,2 miliarde de dolari.

F-16, peste tot

Lockheed Martin F-16 este de departe cel mai numeros avion de luptă la nivel mondial, în acest moment fiind operaționale aproape 2.917 de aparate de acest fel, potrivit celei mai recente ediții a anuarului World Air Forces, realizat de Flight International, una din cele mai prestigioase publicații din domeniul aerospațial.

Deși dezvoltat în anii ’70, avionul F-16 continuă să genereze vânzări consistente americanilor de la Lockheed, compania care s-a clasat și anul acesta pe primul loc în topul Defense News al celor mai mari companii de apărare din lume, pentru al 21-lea an consecutiv.

Kenneth Possenriede, directorul financiar al Lockheed Martin, a declarat în luna aprilie că firma anticipează că va reuși să convingă o serie de țări din Africa, America de Sud și Asia de Sud-Est să achiziționeze avioane multirol F-16.

„Cred că este un bun avion de generația a patra pentru acei clienți care nu își pot permite F-35 sau, sincer, nu pot cumpăra F-35, în acest moment”, a afirmat Kenneth Possenriede. „Ar putea fi un bun pas intermediar pentru clienți să treacă de la F-16 la F-35. Sincer, le percepem ca fiind complementare și nu concurând unul împotriva celuilalt”.

CONTINUAREA ARTICOLULUI IN PAGINA URMATOARE