Fostul premier şi lider al PD va fi consilierul preşedintelui PNL, în vreme ce o firmă controlată de Dinu Patriciu se va ocupa de imaginea liberalilor.
Fostul premier şi lider al PD, Petre Roman este, de ieri, consilier politic al preşedintelui PNL, Crin Antonescu. Pe lângă cooptarea sa în echipa prezidenţiabilului PNL, liberalii au găsit şi o firmă, controlată de Dinu Patriciu, care să se ocupe de imaginea partidului. Petre Roman a fost prezent, ieri, la şedinţa Biroului Politic al PNL, unde Crin Antonescu i-a oficializat noua calitate.
Misiunea de sfătuitor a fostului premier vizează atât campania pentru prezidenţiale, cât şi cea pentru europarlamentare, în care Antonescu îşi va asuma statutul de „locomotivă” a partidului. „Sfaturile mele vor viza ideile, strategia politică, programele, reacţia politică, cei patru stâlpi ai acţiunii politice”, ne-a declarat Petre Roman. De la Tăriceanu la Antonescu
Apropierea ex-liderului PD de PNL s-a produs în toamna anului trecut, când premierul de atunci, Călin Popescu-Tăriceanu, l-a numit în postul de Înalt Reprezentant al guvernului pentru românii din străinătate. Ulterior, Roman a fost nominalizat candidat al PNL pentru unul dintre colegiile din diaspora, dar nu a fost ales în parlament.
„Virajul” către Antonescu nu este pus însă de Roman pe seama oportunismului. „Odată cu alegerea lui Crin Antonescu, m-am gândit că e o formulă care îmi dă posibilitatea să mă implic”, a explicat el. În afară de Roman, din echipa lui Antonescu mai face parte fostul deputat PC Eduard Hellvig, secretar personal al preşedintelui PNL. De asemenea, ar urma să fie cooptaţi senatorul Mircea Diaconu şi Marius Nicoară, fost preşedinte al Consiliului Judeţean Cluj. Patriciu dă, Patriciu ia
Liberalii au stabilit, în principiu, şi firma cu care vor lucra în cursa pentru euroalegeri - Odyssey Communication SRL, controlată de omul de afaceri Dinu Patriciu. Acesta deţine 80% din acţiuni, iar restul de 20% sunt ale Dianei Flutur, cea care se va ocupa efectiv de campanie. Societatea a devenit cunoscută după ce, în 2004, s-a numărat printre sponsorii campaniei lui Mircea Geoană la Primăria Capitalei.
Şeful campaniei PNL, Rareş Mănescu, susţine însă că firma ar sigura doar „partea tehnică”. „Echipa de la partid, coordonată de mine, va face strategia politică, iar Odyssey Communication se va ocupa de publicitate, de panotaj şi de alte aspecte tehnice”, a spus Mănescu.
EUROPARLAMENTARE
Campanie de 2 milioane de euro Liberalii au stabilit, ieri, în cadrul Biroului Politic (BPC), şi strategia pe care o vor avea pentru alegerile europarlamentare. După calculele liderilor PNL, campania va costa în jur de 2 milioane de euro. Cu toate acestea, nu este clar cum se vor strânge aceşti bani. „Partidul este în opoziţie şi sponsorii nu se mai înghesuie ca pe vremuri”, a fost concluzia trasă de unul dintre liderii partidului.
Dincolo de problemele financiare, liberalii au stabilit, tot în şedinţa de ieri a BPC, sloganul cu care vor încerca să mobilizeze electoratul: „Apărăm interesul tău în Europa”. De asemenea, Crin Antonescu, cotat în sondaje mai bine decât partidul, va fi locomotiva PNL la alegerile europene.
De altfel, candidatura sa la prezidenţiale va fi oficializată în aceeaşi zi cu lansarea eurocandidaţilor PNL, pe 9 mai, la Braşov. Antonescu ar urma să fie prezent la majoritatea acţiunilor judeţene ale candidaţilor. Obiectivul PNL este să obţină 20% din voturile de la euroalegeri, în special prin recuperarea electoratului urban.