Peste puțin timp debutează programul „Rabla” pentru 2022. Ce se întâmplă cu taxa auto

Peste puțin timp debutează programul „Rabla” pentru 2022. Ce se întâmplă cu taxa autoProgramul Rabla / Sursă foto: arhiva EVZ

Ministrul Mediului, Tánczos Barna a declarat, joi, în cadrul unei conferinţe de presă, că în câteva zile va fi finalizat programul Rabla pentru versiunea 2022-2024. El a dat și o veste bună românilor, afirmând că în 2022 nu va exista o taxă auto sau o taxă de primă înmatriculare.

„În 2022 sigur nu va exista o taxă auto, taxă de mediu sau taxă de primă înmatriculare. Printre altele, din acest motiv, de câteva săptămâni bune lucrăm la eficientizarea programului Rabla. În câteva ore, câteva zile, adică săptămâna aceasta se finalizează programul Rabla pentru versiunea 2022-2024. Am promis asociaţiilor de profil o predicitibilitate şi dorim să prezentăm un program care are ca obiective nu închiderea porţilor imediat după terminarea banilor, ci o etapizare şi o predictibilitate în ceea ce priveşte finanţarea şi avantajele unui asemenea program.

La ora actuală există măsuri de încurajare a celor care vor să cumpere maşini noi, inclusiv pentru a susţine industria autohtonă de producere a autoturismelor. Programul „Rabla” pentru acest an va fi lansat în 4 februarie, în Vinerea Verde. Programul, aşa cum va fi propus, va fi gata probabil mâine. Săptămâna viitoare vom avea toate elementele şi le vom prezenta”, a menţionat Tanczos.

În 2021, programele „Rabla Clasic” şi „Rabla Plus” au demarat pe data de 26 aprilie atât pentru persoanele fizice, cât şi pentru cele juridice, scrie economica.net.

 Prima de casare a fost majorată anul trecut

Anul trecut, prima de casare de la „Rabla Clasic” a fost majorată de la 6.500 de lei la 7.500 de lei, la fel şi ecobonusul pentru tehnologia hibrid – de la 2.500 de lei la 3.000 de lei, precum şi ecobonusul GNC/GPL/emisii sub 96 de grame CO2/km – de la 1.000 de lei la 1.500 de lei.

În acelaşi timp, la noua ediţie a programului „Rabla Plus” s-a păstrat prima de casare de 10.000 de euro pentru „full electric” şi de circa 4.500 de euro pentru maşini hibride plug-in, dar nu mai mult de 50% din valoarea autovehiculului nou. Cei care doreau să renunţe la o maşină veche, poluantă, şi să achiziţioneze un autovehicul electric au putut beneficia atât de prima de casare acordată prin Programul „Rabla Clasic”, în valoare de 7.500 de lei, cât şi de ecotichetul alocat în cadrul Programului „Rabla Plus”.

După ce, la finele lunii noiembrie, AFM a decis suspendarea sesiunilor de înscriere în cadrul programelor „Rabla Clasic” şi „Rabla Plus”, începând cu data de 3 decembrie, dar şi pentru „Casa Eficientă Energetic”, din 15 decembrie, „pentru o eficientizare a liniilor de finanţare”, la jumătatea lunii decembrie instituţia a anunţat suplimentarea bugetelor primelor două programe guvernamentale cu câte 300 de milioane de lei.

„Sumele vor fi utilizate în acest an doar pentru asigurarea fondurilor necesare aprobării dosarelor de acceptare depuse de solicitanţii persoane juridice în cadrul sesiunilor încheiate în data de 2 decembrie”, precizează AFM.

Ne puteți urmări și pe Google News