Vechimea în muncă și data pensionării. Cum puteți să le aflați rapid

Vechimea în muncă și data pensionării. Cum puteți să le aflați rapid Pensionar. Sursa foto: Pixabay

Pensiile românilor. Informațiile despre vechimea în muncă și data pensionării sunt disponibile și online, pe o platformă a Casei Naționale de Pensii Publice. Codul Muncii definește vechimea în muncă drept perioada în care un angajat a lucrat în baza unui contract individual și a cotizat la fondul de pensii.

Pensiile românilor sunt reglementate de Codul Muncii care definește vechimea în muncă și stagiul de cotizare. Vorbim despre perioada în care o persoană a lucrat în baza unui contract individual de muncă și au cotizat la sistemul public de pensii. Informațiile despre vechimea în muncă, dar și despre data la care un român va putea ieși la pensie sunt disponibile online.

Casa Națională de Pensii Publice a dezvoltat o platformă unde pot fi obținute date despre pensiile românilor. Iar astfel de date sunt cele la care facem referire mai sus. Pe această platformă informatică, un utilizator poate vedea ce vechime a acumulat și dacă angajatorii săi au plătit contribuțiile sociale. În plus, poate avea acces și la informații legate de data la care va deveni pensionar.

Pentru a putea verifica aceste date, despre pensiile românilor, este nevoie ca cel interesat să-și creeze un cont de utilizator. Oricine poate avea acces la informațiile care îl privesc, pe site-ul CNPP, dacă își crează un cont.

Ne puteți urmări și pe Google News
Pensionari

Pensii. sursă: arhivă EvZ

Pensiile românilor. Cum poți crea un cont pe site-ul CNPP

Pentru a avea acces la informații despre pensiile românilor, pe site-ul CNPP, utilizatorul trebuie să completeze un formular online. Acesta conține mai multe date necesare înființării unui cont:

  • Numele si prenumele;
  • CNP;
  • Adresa de e-mail;
  • Act de identitate;
  • Adresa de domiciliu.

Pensiile românilor. După ce a fost completat, formularul trebuie printat semnat olograf și depus la casa teritorială de pensie pe raza căreia își are domiciliul solicitantul. Odată cu cererea va fi prezentat și actul de identitate în original şi copie. Urmează ca solicitarea să fie procesată și aprobată la nivelul casei teritoriale de pensii. După aprobare, solicitantul va primi datele de acces. Este vorba despre numele de utilizator şi o parolă. Acestea vor fi trnsmise pe adresa de e-mail specificată în cerere.

Rapoartele la care are acces un utilizator

Odată ce a obținut datele de acces în cont, un utilizator poate accesa informațiile despre pensiile românilor care îl interesează. El trebuie să se autentifice, mai întâi, cu datele primite, pe site-ul CNPP. Apoi, odată ce a intrat în cont, va putea să obțină informațiile care îl interesează.

Pe de-o parte poate fi ales un raport cu stagiile lunare de cotizare înregistrate în evidențele CNPP începând cu aprilie 2001. Pe de altă parte, poate fi accesat un alt document cu stagiile anuale de cotizare. În primul fișier situația vechimii în muncă va fi afișată lună de lună, începând cu luna aprilie 2001 și până în prezent. În al doilea caz, vor fi prezentate informații pe fiecare an.

Cei ce doresc să afle informații dinainte de luna aprilie 2001, au la dispoziție un meniu care conține „Informații din carnetul de muncă”. Iar de aici va solicita un raport actualizat.

Informațiile solicitate, despre pensiile românilor, sunt furnizate sub forma unui raport, generat direct pe site, care poate fi descărcat și printat.