Aproape o cincime (18%) din 1 000 de persoane cu vârste cuprinse între 20 și 50 de ani nu se simt „confortabil” să ceară scuze, iar 15% nu vor să-și recunoască vina. Iar 23% se simt jenați.
De ce se feresc oamenii de scuze
De asemenea, oamenii evită să ceară scuze pentru că nu vor să înceapă o ceartă, nu își pot comunica sentimentele sau dau vina pe principiu.
HONOR a comandat acest studiu pentru a-și sărbători lansarea modelului Magic V3, pe care au făcut-o cu ajutorul micro-artistul Graham Short. Ideea care se leagă de studiu este că firma a gravat cele mai mici scuze din lume pe dispozitivele utilizatorilor care observau că telefoanele altor companii sunt mai bune, din diferite puncte de vedere.
Balamaua telefonului pliabil cu o grosime de 9,2 mm are gravate manual 166 de cuvinte de scuze pentru cei nemulțumiți de dispozitivele uriașe ale firmelor rivale.
„Deseori, scuzele par a fi cel mai greu cuvânt”, a declarat Avikar Jolly, CMO pentru HONOR EUROPE, care a conceput un test pentru a evalua abilitățile utilizatorilor săi de a-și cere scuze.
Chiar și atunci când oamenii nu cred că au greșit, o scuză poate arăta empatie, mai ales atunci când există ceva mai bun.”
Greșeli și scuze. Variații în funcție de vârstă
Sondajul a indicat că, în medie, o persoană cu vârsta cuprinsă între 20 și 50 de ani își cere scuze de trei ori pe săptămână, sau de 150 de ori pe an din punct de vedere emoțional.
Peste 41% dintre oameni spun că își cer scuze primii, indiferent dacă au dreptate sau nu.
În plus, 38% și-au cerut scuze fără să vrea, iar o treime au regretat că au făcut acest lucru.
O scuză rapidă este preferată de 31% dintre cei care au greșit.
Pe 15% nu îi interesează cum le primesc - prin SMS sau social media.
Persoanele sunt cel mai deranjate de persoanele care își cer scuze, dar nu vorbesc serios (48%).
47% preferă să dea vina pe alții, mai degrabă decât să-și recunoască greșelile.
Când mândria îți stă în cale
Atunci când cealaltă persoană se simte supărată că trebuie să ceară scuze, 35% disprețuiesc acest lucru.
Avikar Jolly a declarat: „A spune că-ți pare rău poate fi dificil pentru mulți oameni, mai ales dacă mândria sau teama stau în cale.
O scuză bine prezentată demonstrează maturitate, respect și dorința de a pune sentimentele celeilalte persoane pe primul loc, ceea ce poate schimba o relație.
„Mărimea contează, iar noi i-am pus într-o situație dificilă pe posesorii de pliabile, așa că am vrut să ne cerem scuze față de cei care ar putea fi consternați de lansarea Magic V3”, potrivit Express.