Pasajul Unirii stă să cadă, însă Robert Negoiță are planuri mari. Edilul are deja proiectul pentru un nou subteran, însă consilierii USR îl țin pe loc

Pasajul Unirii stă să cadă, însă Robert Negoiță are planuri mari. Edilul are deja proiectul pentru un nou subteran, însă consilierii USR îl țin pe loc Sursa foto: Primăria Sectorului 3

În luna noiembrie a acestui an, autoritățile din București au fost nevoite să intervină la Pasajul Unirii. Unul dintre pereții laterali stă să cadă, iar traficul rutier a fost restricționat. Primarului Robert Negoiță are un proiect pentru a muta circulația în subteran la Piața Unirii, însă consilierii USR l-au blocat.

Robert Negoiță știe că sunt probleme de structură la planșeul de peste Dâmbovița, la care nu s-a mai intervenit de pe vremea lui Ceaușescu. Reabilitarea ține însă de Primăria Capitalei.

Primarul sectorului 3 își dorește însă să diminueze cât mai mult posibil poluarea din zona Unirii, așa că a căutat surse și metode prin care să poată duce la îndeplinire acest lucru. Proiectul propus de Primăria Sectorului 3 a fost denumit „Amenajarea unei structuri urbane integrată natural prin reorganizarea traficului auto pe bd. Unirii – Tronson Piața Unirii – Piața Alba Iulia, sector 3, București”.

Acest proiect este structurat pe mai multe nivele și include spații destinate atât pentru autovehicule, cât și pentru pietoni. Întreaga tramă stradală va fi înverzită și pietonală. Aici se pot desfășura diverse activități cum sunt entertainment, leisure și/sau economice. De asemenea, proiectul lui Robert Negoiță presupune și devierea circulației auto în subteran, acolo unde se vor construi și locuri de parcare. Pasajul subteran este structurat astfel:

Ne puteți urmări și pe Google News

Subsol – 1 – amenajarea de spații destinate parcării autovehiculelor și accesele către acestea; Subsol – 2 – preluarea circulației de pe străzile adiacente bulevardului prin asigurarea racordării cu acestea și amenajarea de spații destinate parcării autovehiculelor și accesele către acestea; Subsol – 3 – preluarea circulației de pe traseul principal – bulevardul Unirii – prin amenajarea de benzi de circulație pe două sensuri de deplasare.

Proiectul aduce multe beneficii. Traficul ar putea avea parte de o fluidizare, însă va fi diminuată semnificativ și poluarea cauzată de autovehicule. Un alt avantaj este crearea de noi spații verzi și punerea în valoare a elementelor decorative existente.

Se apreciază că investiția va genera o puternică dezvoltare economică prin atragerea de consumatori în zona pietonală, generoasă ca suprafață, cu posibilități extrem de variate de organizare a ei. Primăria Municipiului București a emis deja Certificatul de urbanism nr. 527 R/1860867 din 21.07.2020 care are valabilitate 24 de luni de la data emiterii.

Proiectului de modernizare a lui Robert Negoiță este blocat de consilierii USR

Deși proiectul „Amenajarea unei structuri urbane integrată natural prin reorganizarea traficului auto pe bd. Unirii – Tronson Piața Unirii – Piața Alba Iulia, sector 3, București” ar putea aduce multe beneficii Sectorului 3, el a fost blocat de către consilierii USR. Primarul Robert Negoiță a fost extrem de deranjat de aceste evenimente, așa că a decis să trimită o scrisoare lui Dacian Cioloș, președintele USR.

„Suntem la sediul central al USR, unde am venit să depun o scrisoare în atenţia domnului preşedinte Cioloş. O scrisoare în care îi spunem situaţia de la Sectorul 3, în care Primăria a reuşit să fie blocată de majoritatea formată, în principal din USR şi PNL.

Principalul artizan este USR, cel mai mare grup politic din Consiliul Local Sector 3.

Printre blocajele pe care le-am descris aici, zece, ele sunt multe, dar am descris în scrisoare zece puncte de blocaje. Zone principale, ca de exemplu blocarea proiectului Laminor, care este spre finalizare, mai avem puţin şi finalizăm un mare obiectiv al Sectorului 3. Pasajele şi podurile care să fluidizeze circulaţia din Sectorul 3 pentru că ne sufocăm într-un oraş foarte poluat şi principala sursă de poluare este fix traficul din Bucureşti. Consilierii de la USR votează împotrivă, împotriva fluidizării traficului, proiectelor de fluidizare a traficului pe nişte argumente puerile, ca de exemplu: că n-avem indicatori de performanţă pentru pasaje şi poduri.

Că dacă n-ar fi de plâns, ar fi de mare râs. Dar consilierii nu sunt nişte stand-up comedianţi, ci sunt nişte inşi care se joacă cu votul şi generează blocaje.

Vreau să prezint această situaţie preşedintelui USR PLUS şi să îi cer, nu doar opinia, ci şi o întâlnire pentru a-i descrie, pentru a-i spune toate dificultăţile pe care le avem la Sectorul 3 şi vreau să ştiu care e opinia dumnealui. Dacă le cunoaşte şi dacă le acceptă.

Dacă este de acord ca un consiliu, ca un sector, cel mai mare sector din Bucureşti şi care este cea mai mare comunitate locală din România cu jumătate de milion de cetăţeni, să fie blocată de nişte inşi, nişte cetăţeni care au primit votul cetăţenilor pentru ca dumnealor să genereze într-un mod ticălos blocaje.

Sunt foarte curios şi aştept cu interes un răspuns, în speranţa că vom reuşi să deblocăm această situaţie gravă din Sectorul 3”, a declarat Robert Negoiţă, într-un live făcut pe Facebook chiar din faţa sediului USR PLUS.