Pasajul Basarab stă în şantier. E gata şi nu prea

Pasajul Basarab stă în şantier. E gata şi nu prea

Podul care va rezolva o parte din haosul rutier al Capitalei nu are o dată de inaugurare. Sunt probleme la izolaţii, liniile de tramvai şi gurile de acces.

Cea mai spectaculoasă construcţie de infrastructură din România, Pasajul Basarab, rămâne în continuare în şantier. În timp ce Inspectoratul de Stat în Construcţii (ISC) anunţă că la pod mai trebuie efectuate izolaţii, lucrări la căile de rulare ale tramvaielor şi la gurile de acces, primarul Sorin Oprescu spune că e gata şi va începe recepţia chiar de astăzi.

"Suntem în faza finală a realizării obiectivului şi a testării lucrării. S-a încheiat etapa de realizare a tuturor testelor pe care le prevăd normele şi legislaţia internă şi internaţională. Rezultatele sunt pozitive. Nu mai sunt necesare alte teste suplimentare", a explicat edilul Oprescu.

"Micile amănunte şi finisări se fac sub pasaj"

Ne puteți urmări și pe Google News

Pe lângă sesizarea privind lucrările încă neterminate, reprezentanţii ISC, prin vocea Ministerului Dezvoltării şi Turismului, anunţă că mai au de analizat şi datele tehnice care au fost făcute în perioada 30 mai - 2 iunie. Primarul general spune că, încă de la începerea lucrărilor, ISC a verificat Pasajul în toate fazele sale, atât din punct de vedere al calităţii şi al tehnologiilor de lucru, cât şi al respectării proiectului. Despre declaraţiile specialiştilor ISC, primarul Oprescu a spus că, în prezent, se lucrează la respectivele sesizări. "La recepţia finală este vorba de rezistenţă, de structură, de calea de rulaj pe pasaj. Micile amănunte şi finisări se fac sub pasaj, la nivelul solului pentru asigurarea parcărilor, pentru a monitoriza pasajul, unde va sta Poliţia Rutieră , unde vor fi camerele de luat vederi, zonele pentru alimentarea tramvaielor. Recepţia finală poate fi făcută şi fără terminarea finisărilor la urcarea şi coborârea de pe pasaj", a spus Sorin Oprescu. Parcările nu sunt gata Primarul a mai precizat că, la ora actuală, mai sunt de amenajat parcările din zona Pasajului Basarab, precum şi Bd. Banu Manta, iar costul total al obiectivului se ridică la un miliard de lei. Despre comisia care va face recepţia lucrărilor la Pasajul Basarab, Oprescu a spus că, pe lângă reprezentanţii Primăriei Generale, este formată şi "din specialişti români de înaltă ţinută profesională".

Pasajul Basarab va realiza legătura rutieră şi de tramvai între Bulevardul Nicolae Titulescu - Şoseaua Orhideelor - Podul Grozăveşti - Bulevardul Vasile Milea (pentru circulaţia tramvaielor), respectiv Şoseaua Grozăveşti, întregindu-se astfel inelul principal de circulaţie al Municipiului Bucuresti în partea de nord-vest.

Proiectul cuprinde două traversări majore de obstacole a râului Dâmboviţa peste podul existent lărgit şi a căii ferate în zona Gării de Nord.

ÎN CIFRE

Cel mai spectaculos pod din ţară

  • 80 metri e înălţimea pilonilor de susţinere (cam cât măsoară un zgârâie nori de 30 de etaje);
  • 82.000 metri cubi de beton au intrat în structura podului (aproximativ 1 milion de saci de ciment, necesarul pentru construcţia unui cartier de 410 case cu etaj);
  • 43.150 tone de asfalt s-au turnat; 54.000 de becuri pentru iluminat
  • 200.000 de maşini vor putea circula în fiecare zi pe podul Basarab şi va decongestiona o mare parte din traficul rutiere din zona Gării de Nord, foarte aglomerată ziua; 
  • 1.450 metri e lungimea pasajului; 340 metri e lungimea zonei hobanate a construcţiei;

42 de metri e lăţimea podului hobanat, susţinut de piloni care măsoară cât un zgârie nori de 30 de etaje, şi e considerat cel mai lat pasaj din întreaga Europă