Pana prostului, o situație delicată, din care puteți ieși rapid. Cele mai bune sfaturi

Pana prostului, o situație delicată, din care puteți ieși rapid. Cele mai bune sfaturi Șoferii cu mașini electrice, nemulțumiți. Cât a ajuns să coste alimentarea. Sursa: EVZ

Mașinile electrice sunt la mare căutare, dar posesorii lor se întreabă ce se întâmplă dacă rămân fără curent atunci când fac drumuri lungi. Un șofer a cerut informații despre „pana prostului”, iar soluțiile au apărut.

Românii care vor să își cumpere mașini electrice sau care dețin deja aceste automobile au întrebat ce se întâmplă dacă circulă cu vehiculul prea mult și rămân fără curent. Mai mulți internauți au oferit soluții pentru „pană prostului”.

„Sunt curios dacă cineva a rămas fără curent (pana prostului), cum a alimentat sau ce a făcut”, a scris un bărbat pe un grup de pe Facebook.

Utilizatorii s-au amuzat copios de postarea bărbatului și i-au oferit răspunsuri pe măsură. „Pui cârligul de remorcare, mașina pe N și te tractează cineva până la o priză/stație de încărcare.”

Ne puteți urmări și pe Google News

„Dacă te remorchează, deja poți băga în D și încarci prin recuperare.”

„Știu, dar mi-e milă de ambreiajul mașinii care tractează. Doar dacă e, cum zicea cineva mai devreme, un camion sau ceva cu motor puternic, doar așa aș pune în D.”

„Măi oameni buni, poate omul se gândește că soția vrea să plece cu ea la mare, și pe autostrada soarelui rămâne fără curent. Unde încarcă?”

„La stațiile de încărcare. Când îți iei mașina electrică știi și unde se încarcă.”

„Cam greu, e un video de la un domn, tester la 0 procente, mai merge 40 de km și asta iarna.”

„O bagi în D și rogi pe cineva să te tracteze vreo 30 min.”

Cele mai amuzante soluții pentru mașinile electrice

Șoferul nu a primit doar răspunsuri amuzante, ci și soluții inedite găsite de alți bărbați. Postarea lui a devenit un adevărat deliciu pentru internauți, iar o simplă întrebare s-a transformat într-o adevărată competiție.

„Chiar că e pana prostului asta să lași mașina să se descarce până nu mai mișcă.”

„Când rămâne fără curent de tot de-abia o poți scoate pe neutru, smucește, face urât.”

„Inclusiv schimbarea din N în D se face cu consum de curent. La fosile există turația de relanti a motorului care ajută pe principiul unei turbine. Aici e un sistem electronic/ electric (se aude un zgomot când ții frâna apăsată cu mașina în N sau D - un soi de bâzâit că de motoraș sau valvă). Fără curent e ca și cum ai apăsa la o manuală ambreiajul doar parțial.”

„Chiar dacă are, dar nu e bine făcută sau la distanță mare de mașină, e posibil ca încărcătorul să dea eroare. Motiv pentru care mi-am „confecționat” un prelungitor de 10 m din al cărui cuplă (în care bag ștecherul cablului de alimentare de la mașină) am tras separat un fir lițat de aprox 3 m la capătul căruia am o tijă/ tip „fier-beton” (ar fi de preferință zincată sau din cupru).”

„La un capăt are filet să pot atașa firul (mai sunt și alte metode, așa am făcut eu, ideea e să fie contactul foarte bun). Celălalt capăt e ascuțit, îl bag în pământ (are cam 30 cm), iar dacă e foarte uscat torn o cană cu apă lângă el. Merge! Verificat! ATENȚIE! E DOAR PENTRU URGENȚE! Acest tip de împământare poate dăuna mașinii/ încărcătorului!”, au răspunsurile, potrivit A3.