Ordinul UE care va schimba legea. Românii vor avea mai multe drepturi

Ordinul UE care va schimba legea. Românii vor avea mai multe drepturi Situație economică dificilă în Italia. Sursa Foto: Arhiva EVZ

Ordinul UE privind introducerea mai multor drepturi pentru clienți în ceea ce privește relația cu comercianții va intra în vigoare începând cu finalul iunii noiembrie. Guvernul României a pregătit acest program.

Ordinul UE se va aplica atât în cazul României, dar și pentru alte țări membre ale UE. Guvernul se pregătește să impună programul RetuRo. Astfel, românii vor avea parte de mai multe drepturi în fața comercianților prin acest program.

În normele publicate de UE, la finalul anului 2022, se precizează că un comerciant este obligat să repare, să înlocuiască. Să reducă prețul sau să ofere o rambursare în cazul în care bunurile pe care un client le cumpără sunt defecte, nu arată sau nu funcționează precum se arată în anunț.

Clienții care au achiziționat un produs sau un serviciu online au dreptul de a anula și returna comanda în termen de 14 zile. Cei care fac acest pas nu trebuie să invoce un motiv sau să aibă o justificare pentru decizia lor.

Ne puteți urmări și pe Google News

Ordinul UE va intra în vigoare curând

Legea o să intre în vigoare în România, începând cu data de 30 noiembrie 2022. Acest lucru înseamnă că la finalul lunii noiembrie o să fie introdus programul ReturRO, pentru realizarea returului. De asemenea, clienții vor avea dreptul la o garanție de minim doi ani indiferent dacă produsul este cumpărat online sau din magazin.

Supermarketuri, cumpărături, clienți, returo

Noul ordin UE privind drepturile clienților / Sursă foto: Pixabay

În cazul în care bunul este achiziționat de orice țară UE și are defecte, vânzătorul va avea obligația de a-l repara gratuit. Dacă nu este posibilă repararea produsului, comerciantul trebuie ori să îl înlocuiască, să aplice o reducere de preț ori o rambursare integrală. De asemenea, dacă produsul se strică în primul an, va fi considerat defect din fabrică.

Excepții de la noua lege

Există mai multe excepții specifice de la dreptul de retragere. Pe această listă se află mărfurile perisabile și bunurile care nu au fost sigilate și care nu pot fi returnate din motive de încălzire sau de igienă.

De asemenea, programul nu poate fi folosit nici în cazul contractelor de servicii după ce serviciul a fost efectuat complet. În aceste cazuri, clienții și-au dat acordul prealabil pentru a începe prestația imediat. Și au recunoscut că și-au pierdut dreptul de retragere atunci când serviciul este complet realizat.