Alianța țărilor care se opun Euro 7 privind emisiile motoarelor auto face din nou presiuni asupra liderilor care iau decizii cruciale în cadrul Uniunii Europene.
Potrivit rapoartelor, Italia, Bulgaria, Republica Cehă, Franța, Polonia, România, Slovacia și Ungaria au trimis un document comun Comisiei Europene, celorlalte capitale și președinției rotative a UE pentru a ilustra principalele preocupări comune cu privire la proiectul regulamentul de la Bruxelles. Propunerea, susțin cele opt capitale, ''nu pare realistă și riscă să aibă efecte negative asupra investițiilor în sectorul care este deja angajat în tranziția la energie electrică''.
''Cerințele pentru noile standarde de emisii Euro 7 trebuie luate în considerare în cel mai amplu context legislativ al UE'', subliniază cele opt țări, referindu-se în special la recenta ratificare a interdicției motoarelor diesel și pe benzină începând din 2035. ''În general , ne opunem oricăror noi standarde privind emisiile de evacuare (inclusiv noi cerințe de testare sau noi limite de emisie) pentru mașini și camionete, deoarece ar destabiliza investițiile din industrie'' pentru a îndeplini obiectivul din 2035.
Protest împotriva Euro 7
Semnatarii precizează că percep ''importanța îmbunătățirii performanței în ceea ce privește emisiile care vor fi relevante după 2035, în special pentru particulele legate de abraziune (frâne și anvelope)''', însă introducerea valorilor limită ''ar trebui să reflecte actuala dezvoltare a metodelor de măsurare la nivelul Naţiunilor Unite și să ia în considerare proprietățile vehiculelor electrice''.
În acelaşi timp, cele opt capitale cer o prelungire a termenelor de expirare stabilite în prezent la anul 2025 pentru mașini și autoutilitare și la 2027, pentru vehiculele grele. De asemenea, este ''esențial'', continuă documentul comun, ''să se evalueze în mod corespunzător impactul cadrului Euro7 propus, inclusiv asupra comportamentului consumatorilor, și să se asigure că noile standarde de emisii sunt realiste în raport cu stadiul dezvoltării tehnice și în termeni de analiză cost-beneficiu''. ''Doar o reglementare bine echilibrată – avertizează cele opt capitale ale UE – va oferi contribuția pozitivă așteptată pentru protecția mediului, fără a pune în pericol viitorul și competitivitatea industriei auto europene, inclusiv accesul la mobilitatea cetățenilor și confortul acestora''.
sursa: RADOR / ilsole24ore.com