Primarul general a declarat sâmbătă: "Puţin îmi pasă. Sunt tulburări de minţi. Daţi drumul, lucrările continuă".

Asta, după ce Prefectura Bucureşti a anunţat vineri că pe 21 ianuarie Atănăsoaei a atacat în instanţă autorizaţia de constucţie emisă de Primarul General al Municipiului Bucureşti privind construcţia, în regim de urgenţă a două pasaje rutiere, paralele, de câte două benzi de circulaţie pe sens pe direcţia Şos. Mihai Bravu – Calea Văcăreştilor.

Motivul: "Inspectoratul Teritorial în Construcţii Bucureşti Ilfov, în urma controlului tehnic de specialitate efectuat, a sesizat Instituţia Prefectului Municipiului Bucureşti asupra faptului că autorizaţia în cauză a fost emisă cu nesocotirea unora dintre prevederile legale aplicabile în materie", au explicat reprezentanţii Prefecturii.

Inspectoratul a semnalat următoarele încălcări ale legii:

  • autorizaţia nu are la bază o documentaţie de urbanism – Plan Urbanistic Zonal – aprobată prin Hotărâre a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, condiţie impusă de Legea nr. 50/1991;
  • în documentaţia anexată autorizaţiei lipseşte avizul obligatoriu al Autorităţii pentru Protecţia mediului;
  •  autorizaţia a fost emisă ca fiind "în regim de urgenţă" pentru o situaţie care nu se încadrează în cazurile prevăzute în mod expres de Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii. Conform legii, lucrări în regim de urgenţă sunt cele care se operează asupra clădirilor ce reprezintă pericol public, lucrări de sprijinire şi consolidare, demolări parţiale etc, ca urmare a unor calamităţi, avarii, accidente. Astfel, construcţia pasajului ca "lucrare în regim de urgenţă" nu este justificată, dar această încadrare a permis in mod eronat emiterea autorizaţiei de construcţie fără PUZ şi aviz de mediu;
  • primarul general a emis autorizaţia de construcţie făra a realiza exproprierea terenurilor ce aparţin proprietăţii private a persoanelor fizice şi/sau juridice care urmează a fi afectate de execuţia acestor lucrări, încalcând astfel prevederile Legii nr. 50/1991, Legii nr. 33/1994 şi Legii nr. 255/2010.

Oprescu neagă acuzaţiile

Pe de altă parte, primarul general spune că tot s-a făcut conform legii. 

"Acest pasaj închide inelul principal de circulaţie, ceea ce va duce la creşterea vitezei de mers a autovehiculelor. Lucrările continuă şi eu cred ca până în luna martie a anului viitor, acest proiect complex va fi finalizat. Nu vreau să mai mergem pe principiul începem astăzi şi terminam peste cinci ani", a punctat Primarul General.

În plus, biroul de presă al Municipalităţii a precizat că la baza documentaţiei întocmite pentru realizarea Pasajului Rutier suprateran pe direcţia inelului Principal de circulaţie – Şoseaua Mihai Bravu / Calea Văcăreştilor – au stat studiile de trafic existente, precum şi sondajele de trafic şi prelucrări­le de trafic existente, datele socio-economice locale, caracteris­ticile infrastructurilor existente precum şi premizele generale de dezvoltare urbană.

"În condiţiile generale de desfăşurare a circulaţiei pe zona studiată s-a întâlnit o situaţie în raport cu capacitatea maximă a circulaţiei a arterelor în cauză: depăşirea cu 20-40% în perioade scurte de timp (1-2 ore) a capacităţii de circulaţie. Această situaţie creează un regim instabil de circulaţie până la blocaje şi impune luarea măsurilor de urgenţă pentru îmbunătăţirea condiţiilor de circulaţie a zonei", au explicat specialiştii Primăriei Capitalei.

Două pasaje rutiere cu câte două benzi pe sens

Proiectul prevede realizarea a două pasaje rutiere supraterane pe direcţia Inelului Principal de Circulaţie, (Soseaua Mihai Bravu, Calea Văcăreştilor), de câte două benzi de circulaţie pentru fiecare sens. Cele două pasaje rutiere vor supratraversa Splaiul Unirii / râul Dâmboviţa, precum şi intersecţia Prelungirea Soselei Mihai Bravu cu Calea Văcăreştilor.

Proiectul mai prevede:

  • Reconfigurarea intersecţiilor tronsonului Inelului Principal de circulatie cu Splaiul Unirii, precum si cu Calea Vacarestilor, cu asigurarea realizarii relaţiilor de stânga dintre cele două artere de circulaţie în condiţii de siguranţă si confort.
  • Cele două pasaje paralele asigură circulaţia rutieră pe două fire pe sens (cu o parte carosabilă de 8.00 m) pe toată lungime lucrării. Pentru a diminua suprafeţele expropriate, pe pasajele noi s-au eliminat trotuarele, rezultând o lăţime minimă de pod de aproximativ 9.00 m.
  • amprenta supratraversării se suprapune peste lăţimea bulevardelor existente, fiind necesare execuţia unor completări rutiere şi trotuare la nivelul terenului, lateral pasajelor noi (două benzi pe sens şi trotuare de minim 1.50 m).
  • vor fi două rampe: Mihai Bravu, care va avea o lăţime de 178, 50 şi rampa Calea Vacareşti care va avea o lăţime de 375,50, iar rampa Vacaresti va supratraversa un sens giratoriu.
  • Pasajul va costa 28 de miloane de euro şi va avea o lungime de 644 de metri.