O oră printre tablourile dedicate iubirii

O oră printre tablourile dedicate iubirii

Muzeul Naţional de Artă al României (MNAR) invită iubitorii de artă să participe miercuri, 25 martie 2015, ora 16.30, la ultima vizită cu ghidaj gratuit în expoziţia „ARS AMANDI. Tema iubirii în arta europeană a secolelor XVI – XIX”. Deschisă la parterul Galeriei Naţionale, expoziţia poate fi vizitată până la 29 martie 2015.

Prezentarea de miercuri este susţinută de Cosmin Ungureanu, curatorul expoziţiei şi specialist în cadrul Biroului de Artă Europeană şi Arte Decorative al MNAR.

  Expoziţia „ARS AMANDI. Tema iubirii în arta europeană a secolelor XVI – XIX” cuprinde o selecţie de şaptezeci şi trei de lucrări (pictură, desen şi gravură) din patrimoniul Muzeului Naţional de Artă al României, al Muzeului Naţional Brukenthal din Sibiu şi al Bibliotecii Academiei Române - Cabinetul de Stampe. Sunt opere de artă puţin sau deloc cunoscute - multe în premieră absolută, după ce au fost recent restaurate.

 

Ne puteți urmări și pe Google News

Structurată în patru secţiuni, expoziţia este un periplu cu tema iubirii în arta europeană. Prima secţiune, „Mitologia iubirii”, ilustrează diferite reprezentări ale zeiţei Venus, „individualizată sau inserată în varii compoziţii narative, de la intrigi amoroase la ipostaza maternităţii. O portretizare iconică a zeiţei Venus în arta europeană, începând din Renaştere până în secolul al XIX-lea, este alături de fiul său, Amor”, informează MNAR.

 

Cea de-a doua secţiune, „Amorul în lumea literelor”, analizează modalitatea în care este tratată tema iubirii în literatura antică, renascentistă şi post-renascentistă. Pasiuni, drame, tragedii, personaje şi iubiri celebre devin subiect de inspiraţie pentru artiştii secolelor XVI-XIX. Urmează „Iubirea (de)sacralizată” tematizează „sacralitatea iubirii în cultura europeană, dintr-o perspectivă preponderent creştină, prin reprezentări ale deturnării iubirii dinspre profan către sacru (Maria Magdalena penitentă, Caritatea, Fecioara cu pruncul)”. Ultima secţiune, „Alegorii şi simboluri”, cuprinde imagini aluzive sau încifrate, complementare temei iubirii.