O nouă înșelătorie sperie România: Mesajul de la șef, care creează panică
- Emanuel Nițulescu
- 13 aprilie 2024, 21:44
O nouă înșelătorie face ravagii în România, deoarece, față de cele utilizate până acum, aceasta este mult mai credibilă. Angajații ajung să creadă că sunt contactați de patron, astfel că pot cădea ușor în plasă.
Noua înșelătorie care face ravagii în România
Cardul conectat la telefon vine, pe lângă o serie de avantaje și cu anumite dezavantaje, deoarece într-o anumită măsură încurajează fraudele, arată portalul Fanatik.
Nu mai este o noutate faptul că hackerii și-au dezvoltat abilitățile astfel încât să poată obține accesul la unele dispozitive. Tentativele de fraudare moderne vizează acum SMS-urile, email-uri sau apeluri telefonice.
O avertizare DNSC dezvăluie însă o nouă înșelătorie intitulată ”Mesaj de la șef” și care vizează anumiți angajați. Astfel, angajații sunt contactați fie telefonic, fie prin e-mail, de către infractori, încercându-i să-i determine să facă o plată falsă într-un cont bancar, crezând că în realitate respectă o cerință a șefilor.
„Cu o simpla căutare pe Internet putem să găsim tot felul de exemple de astfel de tentative în care angajații au fost păcăliți de infractori care s-au dat drept o persoană din conducerea unei organizații.
Nu de mult, angajatul unei multinaţionale din Hong Kong a fost păcălit, în timpul unei videoconferinţe, realizate cu ajutorul tehnologiei Deepfake, să efectueze mai multe tranzacţii bancare importante”, transmite DNSC.
Cum funcționează înșelătoria
Practic atacatorul după ce strânge anumite informații despre instituția angajatoare, îl contactează pe unul dintre angajați și se dă drept unul dintre managerii companiei. Acesta furnizează angajatului acele informații deținute despre organizație și ulterior solicită efectuarea urgentă a unei plăți. El poate folosi și fraze precum ”Rămâne între noi”, ori ”Avem încredere în tine” sau ”Sunt ocupat acum”.
De cele mai multe ori, plata are ca destinație conturi din alte țări din UE, iar acesta ar putea fi primul semn de întrebare pentru un angajat.
În afara acestui prim semnal, pentru a se feri de înșelătorie, angajatul ar trebui să fie pe deplin informat cu privire la procedurile interne de autorizare a plăților și, în plus să le respecte în orice situație. Doar astfel, acesta se va putea salva de astfel de situații neplăcute.