O mare companie de electricitate anunță că va întarzia facturile. Ce trebuie să facă clienții

O mare companie de electricitate anunță că va întarzia facturile. Ce trebuie să facă cliențiiSursa foto Arhiva EVZ

Electrica Furnizare, parte a grupului de furnizare și distribuție de energie Electrica SA, a anunțat că va întârzia facturile, dar că nu vor fi penalități și că românii nu vor avea de suferit.

Electrica Furnizare, parte a grupului de furnizare și distribuție de energie Electrica SA, la care cel mai mare acționar este statul român, a anunțat că va întârzia facturile, din cauza modificărilor legislative. Cu toate astea, clienții nu vor întâmpina probleme și nici nu vor exista penalități.

„Dragă client,

Lucrăm la optimizarea sistemului informatic de facturare în vederea implementării celor mai recente modificări legislative, motiv pentru care emiterea facturilor poate înregistra întârzieri, atât pentru facturile în format fizic, cât și pentru cele electronice. Nu îți face griji dacă factura ta ajunge la o altă dată decât cea obișnuită; nu vom percepe penalități și nu vom efectua deconectări. Factura poate fi achitată utilizând una dintre numeroasele modalități de plată pe care ți le punem la dispoziție.

Îți mulțumim!

Echipa Electrica Furnizare.”

Facturi la energie pe 2-3 luni

În urmă cu câteva zile în urmă, asociația furnizorilor a transmis că emiterea facturilor privind consumul pe luna septembrie va întârzia, întrucât furnizorii nu au avut timp să-şi adapteze softurile de emitere a facturilor. Anunțul a fost transmis de Dana Dărăban, director executiv al Federaţiei Asociaţiilor Companiilor de Utilităţi din Energie (ACUE).

Sursa: Dreamstime.com

Ea a explicat că OUG 119/2022 a fost emisă la 1 septembrie, cu aplicabilitate tot de la 1 septembrie, iar furnizorii au nevoie de cel puţin 30 de zile pentru modificarea softurilor. Clienții care primesc o factură pe două-trei luni, pe care nu o pot plăti dintr-o singură dată, trebuie să anunțe furnizorul. „Atunci când vor veni trei facturi, dacă este nevoie, furnizorii vor oferi şi eşalonare”, potrivit Agerpress.

Avocatul Adrian Cuculis a precizat că nu este o soluție bună și că asta îi va pune în dificultate pe clienți. „Nu merge treaba asta, că o amânăm 2-3 luni, că o eșalonăm. Asta poate să fie doar pentru o singură factură, ca să se regleze omul. Dacă se va ajunge la o chestiune de uzanță, să primim factura asta, chiar și pe câteva luni de iarnă, e clar că vor intra, majoritatea, în faliment. Singura variantă pentru români este să negocieze prețurile cu furnizorul. Ordinea demersurilor ar fi furnizorul, ANPC, ANRE și ultima variantă ar fi instanța de judecată.”