Noul număr la care poți apela în caz de urgență! Este gratuit și disponibil 24/24 de ore.

Noul număr la care poți apela în caz de urgență! Este gratuit și disponibil 24/24 de ore. Sursa: arhiva EVZ

Anul 2022 vine cu un nou număr național în caz de urgență, 119! La acest număr pot suna minorii abuzați, neglijați, exploatați sau supuși la diferite tipuri de violență. Este gratuit și disponibil 24/24.

Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) a operaționalizat numărul unic național 119 destinat raportării cazurilor de abuz al minorilor. Specialiștii STS au pus la dispoziție echipamente de comunicații perfomante și au ales un personal foarte bine instruit.

Pentru a putea fi raportate cazurile tinerilor neajutorați, STS a configurat, testat și implementat soluția tehnică de tip call-center în cele 41 de județe ale țării, precum și în Capitală. Angajații STS au instalat în cele 47 de sedii ale direcțiilor de asistență socială și protecția copilului din România un număr de 94 de posturi telefonice, dispuse câte două în fiecare centru de preluare a apelurilor.

Soartă cruntă pentru doi copii

Ne puteți urmări și pe Google News

Începând din 5 ianuarie, agenții din call-center vor fi pregătiți să ajute toți minorii aflați în dificultate. Apelurile vor fi preluate de către consilierii specializați în asistență socială și protecția copilului. Dacă situația este foarte gravă, agenții vor apela Serviciul de urgență 112 pentru a cere întăriri. În cazul unui tânăr dispărut, Poliția poate utiliza Sistemul de avertizare RO-ALERT, administrat din punct de vedere tehnic de către STS.

119, noul număr de urgență!

STS a întreprins demersuri împreună cu Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) și cu operatorii publici de telefonie mobilă pentru a se asigura că apelurile vor fi gratuite, dar și pentru localizarea minorilor.

Numărul de suport 119 a fost operaționalizat în baza Ordonanței de urgență nr. 105 din 2021 privind aprobarea și implementarea Programului național de suport pentru copii, în contextul pandemiei de COVID-19 – „Din grijă pentru copii”.

"Vă prezint în premieră naţională telefonul copilului - 119, la care se va răspunde zilnic, 24 de ore din 24, şi este vorba despre un apel gratuit, deci o linie verde. Cine poate să sune la 119? Poate să sune un copil care se simte abuzat, traumatizat, neglijat, victimă a violenţei de orice tip, fizică sau emoţională, psihică. De asemenea, şi o altă persoană care are cunoştinţă despre o astfel de situaţie, un prieten, un coleg, un vecin, un apropiat. Acesta mi se pare un lucru bun şi anume că pot fi luate în considerare şi apeluri de la persoane care cunosc şi nu pot trece nepăsătoare peste faptul că un copil se află într-o situaţie dificilă, într-o situaţie vulnerabilă. Mi se pare absolut normal ca şi noi, în România, să aplicăm metodele care dau succes în Uniunea Europeană şi numai, în întreaga lume, prin care copiii înşişi să poată anunţa situaţia în care se află, dar şi o altă persoana, inclusiv un cadru didactic", a explicat Gabriela Firea, la briefingul de la finalul şedinţei de Guvern, potrivit Digi24.