Nondiscriminare și importanța stimei de sine în cadrul Școlii Altfel

Nondiscriminare și importanța stimei de sine în cadrul Școlii Altfel

Elevii Școlii Gimnaziale „Sabin Manuilă” din Sâmbăteni, județul Arad, au participat în cadrul programului Școala Altfel, la training-uri pe educație nonformală, care au vizat nondiscriminarea, comunicarea eficientă în echipă dar şi conştientizarea importanţei stimei de sine şi a respectului faţă de cei din jur.

Tinerii au fost puși în fața diferitelor situații prin care aceștia trebuiau să găsească soluții pentru o comunicare eficientă în echipă. De asemenea, aceștia au aflat și cum se poate discrimina o persoană și cu ce anume se confruntă când se află într-o astfel de situație.

„Mi-a plăcut această activitate deoarece am învățat că nu trebuie să judecăm pe nimeni, deoarece nu cunoaștem povestea persoanei respective. Am învățat că trebuie să acceptăm faptul că cei din jur au opinii, preferințe, religii diferite și trebuie să respectăm acest lucru. Atunci când cunoaștem un om nou, nu trebuie să-l judecăm și să ne luăm după exemplele negative întâlnite în societate. Nu trebuie să judecăm, pentru că nici noi nu vrem să fim judecați, iar zicala spune «ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!»”, a declarat Alexandra Lazăr, elevă clasa a VIII – a.

Atelierele pe care le-am susținut au avut drept scop conştientizarea importanţei muncii în echipă dar şi rolul pe care îl joacă fiecare în societate, la locul de muncă sau pur şi simplu la şcoală. De asemenea, am încercat nu doar să trag un semnal de alarmă cu privire la modul nu tocmai corect în care ne comportăm de multe ori în societate noi, adulţii, dar şi asupra fenomenului de bullying tot mai prezent în şcolile din România. Tinerii în special, au această predispoziţie de a eticheta sau porecli persoanele mai vulnerabile din jurul lor sau cei care nu sunt la fel de „cool” ca şi ei. De aceea, le-am dat ocazia de a se pune în pielea acestor personaje marginalizate de cei din jur, iar sentimentul nu a fost deloc plăcut”, a declarat profesorul de Religie, Raul Incicău, coordonatorul atelierelor.

„Din păcate, în viață, judecăm persoanele din jurul nostru fără să le cunoaștem povestea, le judecăm după prima impresie, etichetându-i într-un fel sau altul. Această etichetă dirijează subconștientul nostru și pune o perdea care nu ne permite să vedem realitatea, cum este de fapt persoana respectivă. Pentru aceasta, trebuie să vină schimbarea de la noi, să renunțăm la obiceiurile înrădăcinate de societate și să ne permitem să cunoaștem omul de lângă noi. Activitatea de astăzi a fost beneficiă nu numai pentru elevii participanți, cât și pentru noi, profesorii”, a declarat profesor Lavinia Tătar, consilier educativ.

 

 

Ne puteți urmări și pe Google News