Noile Salvări intră în direct cu spitalul

Noile Salvări intră în direct cu spitalul

Ambulanţele „ultimul răcnet“ au ieşit pe străzi, dar Ministerul Sănătăţii nu s-a implicat şi în pregătirea personalului care ar trebui să le folosească.

Noile maşini ale Serviciului de Ambulanţă ale Municipiului Bucureşti (SAMB) sunt bine dotate, însă medicii şi ambulanţierii au fost luaţi pe nepregătite. Doar câţiva dintre ei au fost la cursuri de specialitate, restul urmând să primească instrucţiuni de la cei „şcoliţi“. Asta, pentru că standardizarea echipamentului şi a medicamentelor folosite pe noile salvări, care au ieşit pe străzile Capitalei de acum două săptămâni, impune trecerea la un nou sistem de lucru. Aparatura pentru monitorizarea funcţiilor vitale a fost livrată cu puţine cărţi de instrucţiuni, însă acestea nu conţin versiunea în limba română. Medicii au fost pregătiţi pentru folosirea funcţiilor de bază ale aparaturii, iar conducerea Serviciului de Ambulanţă va organiza o serie de cursuri de perfecţionare. La iarnă - fără tracţiune integrală

Ambulanţele de tip C, marca Mercedes Sprinter, sunt cele destinate intervenţiilor de urgenţă. O singură maşină a costat 103.000 euro, după cum spune Raed Arafat - subsecretar de stat în Ministerul Sănătăţii Publice. Salvările sunt dotate cu echipamente, materiale şi medicaţie de terapie intensivă mobilă. Echipajul lor va fi condus de un medic special pregătit, care va fi ajutat de un asistent medical, un ambulanţier şi, după caz, de personal voluntar antrenat. Din această categorie fac parte şi ambulanţele de transport pentru noună scuţii aflaţi în stare critică, pentru care SAMB a achiziţionat două incubatoare mobile. Printre dotări se numără un monitor-defibrilator şi un ventilator pentru pacienţii în stare critică, două truse de resuscitare pentru adulţi, una specială pentru copii şi două injectomate pentru administrarea de medicaţie cu precizie. Salvările vor fi dotate şi cu un compartiment de refrigerare pentru substanţele ce necesită condiţii speciale de păstrare, încălzitor pentru perfuzii şi chiuvetă pentru igienizare. „Vedeta“ acestor maşini este monitorul pentru funcţii vitale cu posibilitatea de a transmite datele preluate direct către spital. Punctul slab însă este lipsa tracţiunii integrale, care poate pune probleme iarna.

Daciile, înlocuite cu maşini străine

Ne puteți urmări și pe Google News

De acum, vechile Dacii Break, pe care scria „AMBULANŢA“, sunt înlocuite cu maşini străine, dotate cu GPS şi o trusă medicală pentru consultaţii. Mai mult, acestea vor fi dotate cu echipamentul necesar acordării ajutorului medical în caz de nevoie, până la sosirea unei ambulanţe de urgenţă. Ambulanţele de tip B, model Mercedes Vito şi Volkswagen, cu tracţiune integrală, sunt destinate intervenţiei de urgenţă şi transportului asistat al pacienţilor. Dotările sale includ defibrilatorul semiautomat extern cu posibilitatea de transmitere la distanţă a datelor, echipamente pentru descarcerarea în situaţii extreme, dar şi medicamente necesare resuscitării şi acordării asistenţei medicale de urgenţă. Pentru transportul pacienţilor care nu prezintă risc vital, SAMB va folosi ambulanţe de tip A1 - de la Fiat -, şi A2 - Ford Transit. Acestea sunt dotate cu defibrilator automat extern şi echipament medical pentru ajutor în caz de urgenţă. „LA VATRĂ“ Vechile ambulanţe au fost trase pe dreapta Un număr mic de maşini vechi vor rămâne la SAMB. Celelalte vor fi redistribuite serviciilor judeţene. Ce este sigur e că ambulanţele de tip Dacia Break nu vor mai fi văzute pe străzile Capitalei. Ele au fost parcate în staţiile Salvării şi aşteaptă să fie casate. La fel se va întâmpla şi cu maşinile care nu corespund din punct de vedere tehnic şi al dotărilor. Potenţialul maxim al Serviciului de Ambulanţă va fi atins odată ce personalul va fi complet, astfel încât să poată fi introduse în trafic mai multe maşini de acest fel. Reglementarea acestei situaţii trebuie făcută de managementul central al Ministerului Sănătăţii. Momentan, SAMB se confruntă cu o nevoie acută de personal: limita impusă de lege, de un doctor la 20.000 de cetăţeni, ar putea fi atinsă după dublarea numărului de medici care lucrează în acest serviciu.

SCOASE LA PENSIE. Bătrânele Dacii şi-au oprit motorul pentru totdeauna în parcarea staţiei centrale a SAMB