Noi dezvăluiri despre submarinul Titan. A fost construit din fibră de carbon, cumpărată la reducere

Noi dezvăluiri despre submarinul Titan. A fost construit din fibră de carbon, cumpărată la reducere Sursa foto: oceangate.com

Submarinul Titan, care a făcut implozie, în Oceanul Atlantic, în momentul în care cobora cu turiști la bord, spre epava Titanicului, ar fi fost construit din fibră de carbon cumpărată la reducere de la o mare companie producătoare de avioane.

Un scriitor de renume le-a declarat jurnaliștilor de la Insider că a stat de vorbă cu Stockton Rush, directorul executiv al OceanGate, care i-ar fi spus că pentru corpul navei, compania a folosit fibră de carbon de la Boeing, cumpărată la preț redus.

Afirmația uluitoare a fost făcută într-o serie de articole ale redactorului-șef al Travel Weekly, Arnie Weissmann, care în această săptămână a povestit experiențele sale cu compania de scufundări la mare adâncime.

Weissmann a scris că trebuia să se îmbarce pe Titan, pentru a vedea Titanicul în luna mai, dar călătoria a fost anulată din cauza vremii.

Ne puteți urmări și pe Google News

Scriitorul a mai povestit că la momentul respectiv, atunci când i-a fost prezentat minisubmarinul, totul părea ”o operațiune lipsită de riscuri”.

Construit cu fibră de carbon cumpărată la preț redus

Rush i-a spus lui Weissmann că ”a obținut fibra de carbon folosită la fabricarea Titanului cu o reducere mare de la Boeing, deoarece aceasta depășise termenul de valabilitate pentru a fi folosită în avioane”.

OceanGate a refuzat să comenteze afirmațiile lui Weissmann. Boeing a refuzat inițial să comenteze, dar ulterior a declarat că societatea ”nu a găsit nicio înregistrare a vreunei vânzări de materiale compozite către OceanGate sau către directorul său general”.

Cu toate astea pe site-ul celor de la OceanGate, s-a scris anterior, că nava a fost proiectată ”în colaborare” cu Boeing.

Boeing a negat orice implicare în proiectarea navei Titan.

Rămân multe necunoscute despre circumstanțele dezastrului, inclusiv despre cauzele care ar fi putut provoca implozia navei.

Paza de Coastă a SUA a anunțat, joi, că resturile găsite la fața locului erau ”în concordanță cu pierderea catastrofală a camerei de presiune”.

Coca experimentală din fibră de carbon a Titanului a devenit un subiect de discuție de când nava a dispărut.

Anterior, Rush a vorbit despre avantajele de reducere a costurilor oferite de fibra de carbon, față de titanul standard și a susținut într-o prezentare din 2021 că ”fibra de carbon este de trei ori mai bună decât titanul din punct de vedere al rezistenței la flotabilitate. Și sub apă, asta este ceea ce te interesează”.

Un raport CompositesWorld din 2017 scria că proiectul inițial al corpului navei din fibră de carbon a fost pregătit într-un termen de doar șase săptămâni, deși GeekWire a raportat că nava a fost reconstruită ulterior.

Un om oarecum încrezut

Înainte de călătoria tragică, Rush a discutat în mod public despre asumarea riscurilor pentru a urmări ceea ce el a numit ”inovație”, spunând în 2021 că știa că a ”încălcat unele reguli” prin utilizarea unui cocos din fibră de carbon pentru navă.

La rândul său, Weissmann l-a descris pe Rush ca fiind ”oarecum încrezut”, dar a spus că Rush și-a câștigat dreptul de a fi așa, scriu cei de la Insider.