Nicolae Ciucă, ultimatum cu privire la Legile Educației. Când trebuie să fie gata şi trimise spre aprobare în Parlament
- Antonia Hendrik
- 9 martie 2023, 14:14
Premierul Nicolae Ciucă i-a comunicat ministrului Educației, Ligia Deca, că adoptarea Legilor Educației în noua formă ar trebui să se facă cât mai repede, precizând si data până când vor trebui să ajungă pentru dezbatere şi aprobare în Parlament.
Proiectele Legilor Educaţiei vor intra, în perioada imediat următoare, în avizare la nivelul tuturor ministerelor cu responsabilitate în domeniu, astfel încât, în şedinţa de Guvern din data de 23 martie, să fie aprobate şi transmise spre dezbatere şi adoptare în Parlament, a anunţat joi premierul Nicolae Ciucă.
„În şedinţa de guvern de astăzi avem mai multe decizii de analizat şi de asumat. Una dintre ele este legată de promovarea legilor educaţiei şi vom avea în parcursul guvernamental pentru perioada imediat următoare demararea procesului pentru avizare la nivelul tuturor ministerelor cu responsabilitate în acest domeniu.
Sper ca procesul să fie parcurs într-o perioadă de două săptămâni, astfel încât, nu mai târziu de şedinţa din 23 martie, să aprobăm la nivelul Guvernului pachetul de legi şi să le înaintăm Parlamentului spre dezbatere şi aprobare”, a declarat Nicolae Ciucă în şedinţa de Guvern.
Ligia Deca a făcut precizări în ședința de Guvern cu privire la noile legi
Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a prezentat în şedinţă principalele obiective ale reformelor vizate prin noile legi ale educaţiei. Precizările au fost făcute în debutul şedinţei de Guvern.
„Măsurile pe care proiectele legislative le propun, reformele, sunt bazate pe viziunea proiectului 'România educată' şi au fost îndelung dezbătute şi, aş spune eu, şi aşteptate la nivelul societăţii. Astăzi, într-adevăr, pachetul legislativ intră într-o nouă dinamică: cea a dezbaterii şi avizării în cadrul Guvernului interministeriale. Legile sunt publice de la data de 27 februarie, astfel încheindu-se întreg procesul de consultare publică. Am clarificat, deja, principalele direcţii de reformă.
În primul rând, ne dorim ca tot ceea ce se investeşte în educaţie să fie vizibil apoi în valoare adăugată pe care o vedem în clase şi în competenţele pe care copiii şi tinerii le obţin. Ne dorim să investim suplimentar peste tot unde este nevoie. Definim aşa-numitele zone defavorizate, care vor deveni prioritare în alocările bugetare.
Practic, niciun elev, niciun copil, niciun tânăr nu va rămâne în urmă. Propunem măsuri integrate care afectează toţi copiii, de la educaţie timpurie până la învăţarea pe tot parcursul vieţii, învăţarea adulţilor” a declarat ministrul Educaţiei, potrivit Agerpres.