Majoritatea criticilor au scris despre reality-show-ul mult așteptat, „Squid Game: The Challenge”, că este o metodă rușinoasă și oportunistă a companiei americane Netflix să capitalizeze succesul serialului originale. Ei mai scriu că producătorii nu au respectat viziunea și tematica creatorului serialului, Hwang Dong-hyuk. „Squid Game: The Challenge” este descris ca fiind „crud, exploatator și are o abordare neplăcută față de defectele concurenților”.
„Squid Game: The Challenge” (în română: Jocul Calamarului - Provocarea), după câteva luni de așteptare, s-a dovedit a fi o mare dezamăgire pentru fanii serialului original, regizorul sud-coreean Hwang Dong-hyuk. Criticii spun că Netflix a canibalizat serialul ce satirizează capitalismul pentru a-l capitaliza.
Reality-show-ul este despre un concurs la care participă 450 oameni din toate țările, redat într-un serial de 10 episoade. Spre deosebire de serialul original, este o competiție reală cu bani reali puși în joc. Vor fi eliminați concurenți de la un episod la altul spre deosebire de serialul original în care concurenții care ratau probele erau uciși.
Lansat pe 22 noiembrie 2023 pe Netflix, serialul se va încheia pe 6 decembrie, când va fi difuzată marea finală și câștigătorul concursului va pleca acasă cu premiul cel mare: 4,56 milioane de dolari.
„Squid Game: The Challenge”, un reality show de coșmar
Publicația The Collider susțime că serialul este „ca un coșmar bizar care ar fi putut fi amuzant, dar este trist”. Emisiunea exploatează defectele și punctele vulnerabile ale oamenilor care se umilesc pentru un sac cu bani agățat.
Pe parcursul a opt episoade dintr-un sezon de 10 episoade, producția tratează dezagreabil concurenții. Ei ajung să fie stresați până la punctul când ajung să plângă sau să vomite de dragul divertismentului și scandalului. Unii concurenți plini de compasiune încearcă să se ajute unii pe alții.
„Dacă forțele corupte ale capitalismului ar putea fi transformate într-un cadavru zdruncinat de televiziune, ar arăta ca Squid Game: The Challenge”.
„Squid Game: The Challenge” are nota 4,8 pe IMDb, în vreme ce publicația anterior menționată i-a acordat calificativul F. Însă, reality-show-ul este foarte urmărit, fiind pe primul loc la cele mai urmărite producții Netflix în 100 de țări.
Serialul care a produs o isterie la nivel global
Unul dintre cele mai populare seriale din 2019 a fost serialul de producție sud-coreeană, „Squid Game”. Serialul a fost difuzat pe Neflix și a obținut venituri de aproximativ 900 de milioane de dolari.
Regizorul Hwang Dong-hyuk stă în spatele acestui mare succes de piață. Pe scurt, o organizație misterioasă provoacă 456 de jucători din toate păturile sociale. Toți erau profund îndatorați.