Motorul de căutare Ask.com va dispărea, zdrobit de Google
- Adam Popescu
- 11 noiembrie 2010, 18:49
Unul dintre cele mai celebre motoare de căutare pe internet din anii '90, Ask.com, va fi închis.
"În ultimii ani am realizat că nu poţi concura cu Google", a declarat, citat de bloomberg.com, Barry Diller, preşedintele Inter Active Corp (IAC), compania care deţine site-ul.
Ştirea vine la cinci ani după ce IAC, care are numeroase afaceri în lumea internetului şi deţine peste 50 de branduri în peste 40 de ţări, a cumpărat Ask.com cu 1,85 miliarde de dolari. Cunoscut la început ca Ask Jeeves, motorul de căutare s-a concetrat pe limbajul natural al interogării. Mai exact, în loc de cuvinte-cheie, puneai o întrebare în limba engleză care să se refere la ceea ce căutai, iar ca răspuns, motorul îţi dădea cuvinte sau propoziţii din conţinutul diverselor site-uri. "Am făcut o treabă bună reuşind să ne menţinem cota de piaţă, dar fost de ajuns ca să creştem atât de rapid cum spera IAC atunci când ne-a achiziţionat", a declarat, într-un interviu pentru Bloomberg, Doug Leeds, preşedintele Ask.com.
Sub 1% dintre utilizatorii de internet accesează Ask.com ca motor de căutare. Cel mai folosit, de aproape 90% dintre internauţi, este Google, urmat la distanţă foarte mare de Yahoo cu 7% şi Bing, site-ul celor de la Microsoft, cu 3,24%.