Motorul de căutare Ask.com va dispărea, zdrobit de Google

Motorul de căutare Ask.com va dispărea, zdrobit de Google

Unul dintre cele mai celebre motoare de căutare pe internet din anii '90, Ask.com, va fi închis.

"În ultimii ani am realizat că nu poţi concura cu Google", a declarat, citat de bloomberg.com, Barry Diller, preşedintele Inter Active Corp (IAC), compania care deţine site-ul.

Ştirea vine la cinci ani după ce IAC, care are numeroase afaceri în lumea internetului şi deţine peste 50 de branduri în peste 40 de ţări, a cumpărat Ask.com cu 1,85 miliarde de dolari. Cunoscut la început ca Ask Jeeves, motorul de căutare s-a concetrat pe limbajul natural al interogării. Mai exact, în loc de cuvinte-cheie, puneai o întrebare în limba engleză care să se refere la ceea ce căutai, iar ca răspuns, motorul îţi dădea cuvinte sau propoziţii din conţinutul diverselor site-uri.  "Am făcut o treabă bună reuşind să ne menţinem cota de piaţă, dar fost de ajuns ca să creştem atât de rapid cum spera IAC atunci când ne-a achiziţionat", a declarat, într-un interviu pentru Bloomberg, Doug Leeds, preşedintele Ask.com.

Sub 1% dintre utilizatorii de internet accesează Ask.com ca motor de căutare. Cel mai folosit, de aproape 90% dintre internauţi, este Google, urmat la distanţă foarte mare de Yahoo cu 7% şi Bing, site-ul celor de la Microsoft, cu 3,24%.

Ne puteți urmări și pe Google News