Motoare diesel cu hidrogen, noua inovație în materie de combustie internă

Motoare diesel cu hidrogen, noua inovație în materie de combustie internă sursă foto: Arhiva EvZ

Propulsoarele diesel ar urma să fie interzise din 2035, cel puțin la nivelul Uniunii Europene, în favoarea motoarelor electrice. Dar, popularitatea acestora i-a determinat pe oamenii de știință să identifice o altă modalitate pentru a prelungi durata de funcționare.

Cu un sistem inovator de injecție, inginerii promit că vor menține în viață propulsoarele diesel. Nu puțini sunt șoferii care preferă tradiționalul motor în detrimentul tehnologiilor mai noi. Lipsa de autonomie sau a zgomotului sunt câteva din motivele pentru care motorul diesel sau pe benzină este în continuare preferat de unii dintre șoferi.

Noxe emise de motoarele Diesel

sursă foto: Arhiva EvZ

Motoarele diesel, interzise din 2035

Cercetătorii de la Universitatea din New South Wales (UNSW Sydney), Australia, au pus bazele unui sistem inovator care promite să prelungească timpul de funcționare a motoarelor diesel, potrivit BBC.

Pe scurt, este vorba de o tehnologie dublă de injecție directă de combustibili. Astfel, se va „pompa” atât motorină cât și hidrogen, reducându-se astfel emisiile de CO2 cu peste 85%. Proiectul se află în a 18-a lună de cercetare. După mii de ore de muncă, inginerii au reușit să reproiecteze propulsoarele diesel pentru a folosi hidrogen în proporție de 90%

Ne puteți urmări și pe Google News

Oamenii de știință promit că emisiile de dioxid de carbon vor fi mult mai mici în comparație cu motoarele existente. Prin urmare, studiul derulat de cercetători are un rol cheie în reducerea emisiilor de carbon. Mai ales că mineritul, agricultura și alte activități industriale se bazează pe utilizarea motorinei.

Volvo renunță la motoarele diesel până la finalul anului

De menționat este că sistemul propus de cercetători are la bază un motor diesel tradițional care pompează motorină, la care s-a adăugat un al doilea injector care injectează hidrogen. Un alt aspect demn de menționat constă în faptul că hidrogenul folosit este obținut prin electroliza apei. Un proces prin care moleculele de H sunt separate de Oxigen cu ajutorul energiei electrice.

Oamenii de știință au subliniat faptul că injecția directă de hidrogen verde controlează starea amestecului din cilindru, eliminându-se astfel emisiile nocive de oxizi de azot. Volvo a intrat mai devreme în cursa pentru tehnologiiile verzi. Compania suedeză va renunța complet la motoarele diesel până la finalul acestui an. Suedezii vor înlocui propulsoarele tradiționale cu unele electrice.