Discuții intense la Ministerul Educației privind viitorul an școlar. Sunt analizate mai multe propuneri pe care ministrul Educației, Sorin Câmpeanu, le are în vedere. Până la începerea anului școlar 2021-2022 trebuie să fie luată o hotărâre definitivă pentru structura și condițiile de desfășurare ale acestuia.
Ministerul Educației propune extinderea anului școlar din septembrie 2022, în condițiile în care predarea online nu a funcționat în mod corespunzător. Intenția a fost anunțată de ministrul Sorin Câmpeanu.
Ministerul Educației face propuneri noi
Ministerul Educației vizează extinderea anului școlar, începând cu septembrie 2022. Nemulțumirile legate de rezultatele predării online și de necesitatea recuperării acestor pierderi, obligă Ministerul Educației la o regândire inclusiv a structurii anului școlar viitor.
„Ministerul Educației va propune, din timp, extinderea anului școlar, începând cu septembrie 2022. Ministerul Educației oricum susține ideea extinderii perioadei de cursuri pentru învățământul preuniversitar, cu atât mai mult cu cât predarea online a generat pierderi, deci este nevoie de timp pentru recuperarea acestor pierderi”, a spus ministrul Educației Sorin Câmpeanu.
Se ia în calcul revenirea la anul școlar cu trimestre
De asemenea, o altă variantă este luată în calcul. A fost propusă revenirea anului școlar la trei trimestre. „Sunt argumente pro și argumente contra. Este nevoie de consultare publică”, a mai spus ministrul Educației.
Ministerul Educației va organzia consultări cu asociațiile din învățământ și ale părinților. În urma consultărilor se speră că se va contura mai serios o opțiune finală și mai viabilă pentru a face față acestei situații fără precedent care a afectat întreg învățământul preuniversitar și universitar românesc.
Sistemul de educație ar trebui să aibă mecanisme de monitorizare a nevoilor angajatorilor
Ministrul Educaţiei Sorin Cîmpeanu mai crede că sistemul de educaţie din România ar trebui să aibă mecanisme de monitorizare a nevoilor angajatorilor.
„Sistemul de educaţie ar trebui să aibă mecanisme de monitorizare a nevoilor angajatorilor, de anticipare a acestor nevoi de formare, în parteneriat cu angajatorii. Un mediu de învăţare adecvat este foarte important şi aici este iarăşi nevoie de un parteneriat între educaţie şi angajatori“, a declarat Sorin Câmpeanu în cadrul dezbaterii „Viitorul educaţiei şi al muncii în era 4.0. Ce ne rezervă viitorul?“, organizată de PwC România.
În același timp, competenţele informale şi nonformale trebuie să fie certificate şi recunoscute pe piaţa muncii, crede Sorin Câmpeanu.