Oamenii politici progresişti au mirosit oportunitatea şi sunt gata să îmbrăţişeze fără reţineri această ideologie,  evident, cu condiţia să îi ajute să rămână la putere.

Dar nu numai politicienii sunt mulţumiţi, ci şi marii oameni de afaceri ai lumii, care ştiu că pot avea câştiguri imense de pe urma luptei cu schimbările climatice.

Să nu vă gândiţi că aveți nevoie de miliarde de dolari pentru a intra în asemenea afaceri ecologiste. Unii îşi folosesc capitalul de imagine.

De pildă, Gwyneth Paltrow. Frumoasa actriţă, deşi a trecut de prima tinereţe, e mereu în lumina reflectoarelor. Nu numai prin filmele sale, ci şi prin interesul ei pentru tot felul de credinţe neobişnuite. De pildă, este o mare admiratoare a unui guru exotic, pe numele său Shaman Durek.

Prietenia dintre actriţă şi ghidul spiritual a ieşit la lumină când s-a aflat că Shaman a devenit iubitul oficial al prinţesei norvegiene Martha Louise. Dacă prinţesa s-a aruncat în braţele şamanului vrăjită de dotările lui spirituale, Paltrow şi-a păstrat capul pe umeri.

Chiar şi recomandările ciudate pe care le face (precum sfatul dat femeilor de a folosi „ouă vaginale” din jad) au o explicaţie cât se poate de raţională. Ouăle de jad sunt comercializate de companiei ei Goop.

Acum, dacă tot se apropie Crăciunul şi toată lumea intră în vacanţă, Gwyneth Paltrow pregăteşte o nouă lovitură. A scos la vânzare o hârtie igienică numită No.2 la preţul, ţineţi-vă bine, de 34 de dolari sulul.

Merită fiecare bănuţ, ne asigură site-ul actriței, care susține că este vorba despre o hârtie „cu conştiinţă”. Ce înseamnă asta?

Păi, e făcută sută la sută din bambus regenerabil, așadar e numai bună pentru dosul ecologiștilor. Unde mai pui că are o atingere mătăsoasă.

Cine vrea să-şi răsfețe şi mai mult posteriorul, găseşte pe acelaşi site un spray costisitor, pe care, însă, îl poate pulveriza pe amintita hârtie igienică pentru a avea experienţa spirituală a unei „ştergeri umede”.

Deşi anul trecut setul ei de clisme cu cafea a devenit bătaia de joc a internetului, stârnind hohote de râs homerice în mediile alt-right, câștigătoarea premiului Oscar nu se lasă.

Anul acesta are pentru clienţii şi clientele sale o mulţime de oferte imposibil de refuzat, precum nişte cercei de 34 000 de dolari, o sală de gimnastică pentru pisici la modicul preţ de 949 de dolari, dar şi zburdalnice cătuşe din aur de 425 de dolari, un dispozitiv probabil foarte apreciat de prinţesele scandinave.

Nu vă grăbiţi să râdeţi de Gwyneth Paltrow. Nu e prost cine cere, ci cei care dau. Actriţa ştie prea bine ce face, vinde iluzii… „Lucrurile noastre sunt frumoase, ingredientele sunt frumoase. (…) Nu puteți obține asta la un preț mai mic”,
şi-a consolat Paltrow clienţii.

Iar ideea ei, ca şi cele pe care ni le flutură pe sub nas politicienii progresişti şi grupurile de extremă stânga al Khmerilor Verzi, dă roade. Conform ultimelor estimări, compania Goop valorează în prezent nu mai puţin de 250 de
milioane de dolari.

Te-ar putea interesa și: