Ministrul Energiei n-a ajuns la locul accidentului „că era noapte”. Virgil Popescu cere trei demisii și trimite Corpul de Control

Ministrul Energiei n-a ajuns la locul accidentului „că era noapte”. Virgil Popescu cere trei demisii și trimite Corpul de Control Sursa foto: Razvan Valcaneantu EEC

Ministrul Energiei a anunţat că a trimis Corpul de Control al Ministerului Energiei care va veni la CE Oltenia pentru evaluarea stadiului securității în muncă. Virgil Popescu cere, totodată, demisia a trei directori.

Mai exact, Virgil Popescu, a solicitat demisia a trei directori din cadrul Complexului Energetic Oltenia, pe cale ierarhică, ce răspund direct de activitatea Carierei Jilţ Sud, el menţionând că tragedii precum cea de marţi, care s-a soldat cu 3 morţi şi mai mulţi răniţi, nu trebuie să se mai întâmple.

De ce n-a putut ajunge Virgil Popescu la Cariera Jilţ Sud

Virgil Popescu a precizat că nu a mers la locul producerii accidentului deoarece „era noapte şi nu se putea înainta”, dar dacă ar fi fost echipat corespunzător şi pe timp de zi, probabil ar fi ajuns.

„Am avut o discuţie cu şeful de tură, am primit informaţii despre ceea ce s-a întâmplat acolo. Am avut o discuţie şi cu directorul sucursalei miniere. Am vorbit deja cu şeful Corpului de Control al Ministerului Energiei şi o comisie va veni la CE Oltenia pentru evaluarea stadiului securităţii în muncă şi am solicitat deja, de urgenţă, schimbarea din funcţie a directorului sucursalei miniere, a directorului exploatării şi a şefului Carierei pentru că asemenea tragedii nu trebuie să se mai întâmple. Nu s-a putut intra acolo, era noapte.

Ne puteți urmări și pe Google News

 Virgil Popescu: Am discutat cu minerii, dar prefer să păstrez discuţiile confidenţiale”

Ministrul  Virgil Popescu a adăugat că miercuri va ajunge la CE Oltenia Corpul de Control care va analiza în detaliu activitatea Carierei Jilţ şi a companiei, inclusiv amenzile aplicate de inspectorii de muncă în urma accidentelor de muncă anterioare.

De asemenea, directorul CEO, Daniel Burlan, a declarat, marţi seara, că autoutilitara implicată în accidentul de la Cariera Jilţ Sud nu era omologată pentru transportul persoanelor, ci era destinată doar transportului de marfă. Acesta a mai subliniat că transportul în cariere se face cu astfel de autovehicule care au o capacitate de 9 persoane.

„Starea drumurilor, din păcate, este o problemă generală în carierele miniere, activitatea este în aer liber, se excavează încontinuu, se decopertează, dar într-o asemenea perioadă în care sunt precipitaţii, drumurile se degradează. Autocamionul nu era omologat pentru transportul persoanelor, ci era destinat pentru transportul de marfă.

În carieră există şi mijloace de transport destinate exclusiv personalului, există contracte pentru transportul personalului. Şoferul autoutilitarei nu este angajatul nostru, ci al unei firme prestatoare, ştia că acel autovehicul este destinat transportului de marfă. În total, au fost 16 persoane în autocamion, 2 în cabină şi 14 în interior”, a declarat Daniel Burlan, potrivit Agerpres.