Ministrul Educației vrea dezvoltarea Centrelor de Excelență. Vor fi clase de elită în școli, se schimbă și sistemul de evaluare

Ministrul Educației vrea dezvoltarea Centrelor de Excelență. Vor fi clase de elită în școli, se schimbă și sistemul de evaluare Sursa foto: Syda Productions | Dreamstime.com

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu a spus la o dezbatere privind noua Lege a învăţământului preuniversitar că vor fi create clase de elită în școli, că sistemul de evaluare trebuie schimbat și că Centrele de Excelență trebuie sprijinite.

Ministrul Educației a participat joi la o dezbatere privind proiectul Legii învăţământului preuniversitar - România Educată. Sorin Cîmpeanu spune că un pas important spre un învățământ de calitate îl reprezintă sprijinirarea Centrelor de Excelență din fiecare județ. În plus se dorește înființarea de clase de elită.

„Au fost analizate măsurile din proiect care privesc mecanismele administrative de stimulare a excelenţei în educaţie prin preluarea şi consolidarea centrelor de excelenţă de la nivel judeţean, ca structuri în noile direcţii judeţene pentru învăţământ preuniversitar. În acest fel se va putea realiza coordonarea la nivel judeţean a unităţilor de învăţământ care vor intra în programul pilot, inclusiv prin înfiinţarea de clase de excelenţă la nivelul acestor unităţi de învăţământ“, a scris Sorin Cîmpeanu pe pagina sa de Facebook.

Schimbarea sistemului de evaluare

Potrivit ministrului Educației, în acest moment, sistemul de evaluare al elevilor se confruntă cu mai multe probleme cum ar fi absenţa unei viziuni unitare asupra rolului evaluărilor sau necorelarea dintre evaluările naţionale şi cele de la clasă. Sorin Cîmpeanu mai susține că sistemul actual se bazează pe ierarhizarea elevilor şi penalizarea acestora în cazul în care nu ating standardul impus, în detrimentul creşterii rolului evaluării în învăţare şi autocunoaştere.

Ne puteți urmări și pe Google News

Ministrul mai spune și că proiectul Legii învăţământului preuniversitar schimbă rolul evaluărilor care vor avea scopul de a integra, de a orienta, dar și de a încuraja elevul.  În plus, evaluările vor fi standard la nivel național.

„Evaluarea se centrează pe competenţe, oferă feed-back real elevilor şi stă la baza planurilor individuale de învăţare. În acest scop, Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare va înfiinţa, în termen de 12 luni de la intrarea în vigoare a legii, o bancă de instrumente de evaluare unică având funcţie orientativă pentru evaluare“, a mai spus Sorin Cîmpeanu.

Profilul profesorului

Potrivit ministrului, noua lege se va axa pe competențele elevilor, iar aceștia vor avea un portofoliu individual încă de la grădiniță. Acesta va conține evaluările, progresele, dar și recomandările profesorilor în ceea ce privește alegerea specializării la liceu sau facultate. În plus, va apărea și profilul cadrului didactic. Acesta va fi realizat de Centrul National de Formare şi Dezvoltare în Cariera Didactică (CNFDCD). Profesorii vor avea acces la cursuri de perfecționare și vor fi ajutați la debutul în cariera didactică, potrivit Agerpres.