Ministru bulgar: 1,4 miliarde de euro pentru al treilea pod peste Dunăre

Ministru bulgar: 1,4 miliarde de euro pentru al treilea pod peste Dunărepod dunare / Sursa foto: Gov.ro

1,4 miliarde de euro pentru al treilea pod peste Dunăre. Guvernele Bulgariei și României au depus formularul pentru un studiu de fezabilitate și cererea de finanțare de la Comisia Europeană.

„Dezvoltarea transportului feroviar trebuie privită ca un model de afaceri. În acest transport nu s-a investit până acum, la fel ca în țările din Europa. Transportul feroviar are un viitor bun, fiind unul dintre cele mai ecologice transporturi din lume și trebuie să se investească în sector”, a declarat recent pentru BNR ministrul bulgar al Transporturilor, Gheorghi Gvozdeikov, citat de 24Chasa.

Ce planuri are Bulgaria

Odată cu anunţarea achiziţiei publice pentru material rulant nou, a fost demarat procesul de modernizare a Căilor Ferate Bulgare (CFB), a subliniat el.

„Modernizarea nu ține doar de achiziționarea de noi trenuri, ci și de o nouă viziune și o nouă strategie la care noi am început să lucrăm. Nu se va întâmpla repede, dar sperăm ca până în 2026, când potrivit Planului de Redresare si Rezilienţă trebuie să fie livrare noile trenuri, Bulgaria va avea o strategie clară și un plan de afaceri clar.

Până acum, sectorul s-a bazat în întregime pe subvenția de la stat și apoi a sistat orice gând de a dezvolta acest produs, adică de a oferi un serviciu din care statul poate câștiga”.

„Noi  vom primi nerambursabil din Europa aproximativ 1 miliard (conform Planului de Redresare şi Rezilienţă – n.r.) și dacă nu putem face un profit de 15 sau 20% din asta, atunci nu putem gestiona această resursă. Nu văd o problemă în viitor ca transportul feroviar să genereze venituri, să se autosusţină și chiar să facă profit”.

Un nou pod peste Dunăre

Gvozdeikov a anunțat că în jur de 1,4 milioane de euro va fi suma pe care Bulgaria trebuie să o plătească pentru cel de-al treilea pod de pe fluviul Dunărea, pentru care, la 20 septembrie, guvernele Bulgariei și României au depus formularul pentru un studiu de fezabilitate și cererea de finanțare de la Comisia Europeană.

„Iniţiativa vine din ambele state. Începem să lucrăm intens. Noi candidăm pentru o finanţare de 50% de la Comisia Europeană”. Potrivit acestuia, proiectul va fi realizat deoarece situația geopolitică din regiune este un catalizator în acest sens.

În cadrul emisiunii „Nedelia 150”, ministrul Gvozdeikov a definit drept „lipsite de valoare” declarațiile parlamentarilor opoziției că deciziile în guvern sunt luate de Asen Vasilev, ministru de finanțe și copreședinte al formaţiunii Continuăm Schimbarea, nu de prim-ministrul Nikolai Denkov.

În ceea ce privește tragicul incident cu elicopterul căzut, ministrul a explicat că vizibilitatea aproape nulă și pierderea orientării pilotului au fost cauzele prăbușirii, potrivit datelor inițiale din analiza făcută. Într-un comentariu despre concesiunea sistată a portului petrolier Roseneţ, ministrul Gvozdeikov a admis că fostul concesionar Lukoil poate emite pretenţii:

„Noi am respectat legea. În momentul de față, portul funcționează normal, descarcă petroliere. Dar nu pot răspunde în mod concret legat de pretențiile din partea Lukoil. Acest lucru poate fi decis la nivelul Comisiei Europene sau al Curții Europene, nu ştiu”.

(Traducerea: Mirela Petrescu, RADOR RADIO ROMÂNIA)

Ne puteți urmări și pe Google News