ANUNŢUL Ministerului de Finanţe PENTRU ROMÂNII din străinătate. Măsura are legătură cu anul 2012
- Daniel Teodoreanu
- 8 octombrie 2017, 10:05
Veşti importante pentru românii care muncesc în Spania: Ambasada României de la Madrid a publicat pe pagina sa oficială de Facebook un comunicat despre stabilirea rezidenței fiscale în alt stat.
Astfel, conform reprezentanţilor Ministerului de Finanțe român, aflăm că „din anul 2012 a fost instituită obligativitatea ca, la plecarea de pe teritoriul României, pentru o perioadă mai mare de 183 de zile (6 luni), o persoană fizică să depună la organul fiscal unde domiciliază, cu 30 de zile înaintea plecării.
Obligaţia de depunere a chestionarului pentru stabilirea rezidenţei fiscale la plecarea din România revine doar celor care au părăsit ţara după 30.01.2012. Persoanele care au părăsit teritoriul României anterior datei la care a intrat în vigoare Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 74/2012 nu au obligaţia depunerii respectivului chestionarul.
„Dacă solicitantul continuă să obţină venituri din România, pentru care ţara noastră are drept de impunere potrivit convenţiei de evitare a dublei impuneri (exemplu: chirii, dobânzi, dividende, redevenţe), acesta va fi menţinut în evidenţele fiscale din România, însă va avea statutul de persoană nerezidentă în România, şi, în consecinţă, va plăti un impozit calculat cu o cotă redusă, conform convenţiei de evitare a dublei impuneri. Statul care îl consideră rezident fiscal îi va acorda credit fiscal pentru impozitul plătit în România.
În vederea aplicării prevederilor convenţiei de evitare a dublei impuneri, solicitantul va trebui să prezinte şi certificatul de rezidenţă fiscală eliberat de autoritatea fiscală competentă a statului străin (în Spania – Agencia Tributaria).
Persoanele care părăsesc România fără a depune chestionarul la autoritatea competentă din România vor fi menţinute în evidenţele fiscale cu statutul de rezidenţi români.
Formularul se completează în două exemplare. Originalul se depune personal sau prin împuternicit la registratura organului fiscal central competent din România, unde persoana în cauză a avut domiciliul în ţara noastră, sau se transmite prin poştă, cu confirmare de primire. Copia se păstrează de către solicitant”, se arată pe inforoes.com.
Informaţii suplimentare pot fi oferite cetăţenilor români din străinătate la numărul de contact pentru asistenţă contribuabili (call center) 0040314039160, pe site-ul www.anaf.ro sau pagina de Facebook a ANAF.