Microsoft Corp își reînnoiește motorul de căutare cu inteligență artificială, a declarat marți compania. Microsoft își mizează viitorul pe AI, făcând investiții de miliarde de dolari. Acest lucru ar putea însemna o concurență pentru clienții care folosesc produse Icloud, precum și o revenire pe piețele unde Google este acum lider.
Lucrând cu startup-ul OpenAI, Microsoft își propune să-și depășească rivalul și să pretindă profituri mari de la instrumente care accelerează orice fel de creare de conținut, automatizează sarcinile, dacă nu și locurile de muncă. „Această tehnologie va remodela aproape toate categoriile de software”, a declarat directorul executiv al Microsoft, Satia Nadella.
Planul Microsoft
Unii investitori se așteaptă ca tehnologia să creeze noi piețe, chiar dacă companiile Big Tech concurează pentru dominație. Acțiunile Microsoft au crescut cu 3,8% în tranzacțiile de după-amiază, iar Alphabet a câștigat cu 3,6%. Puterea așa-numitei AI, care poate crea orice text sau imagine, a apărut anul trecut odată cu lansarea ChatGPT.
Răspunsurile sale de tip uman la orice solicitare le-au oferit oamenilor noi moduri de a se gândi la posibilitățile de marketing, de redactare a lucrărilor la termen sau de diseminare de știri sau chiar de a consulta informații online. Noul motor de căutare Bing este în previzualizare pe computere desktop și va fi disponibil pentru dispozitivele mobile în săptămânile următoare.
Bing va fi alimentat de AI și va rula cu un nou „model”, care este mai puternic decât ChatGPT, a declarat Yusuf Mehdi, Chief Marketing Officer Microsoft Consumer. Un chatbot va ajuta utilizatorii să găsească mai rapid informațiile relevante. Bing este cu mult în urma Google pe cota de piață a căutărilor.
Noi tehnologii pentru consumatori
Microsoft își propune acum să comercializeze tehnologia OpenAI, inclusiv ChatGPT, și să adauge aceeași suită de produse. Pe termen scurt, „parteneriatul cu OpenAI este mai relevant pentru clienții săi”, a spus analistul Gartner Jason Wong. Totuși, a spus el, ar putea oferi „oportunități” și pentru consumatori. „Cu excepția jocurilor de noroc, Microsoft nu a fost lider în tehnologiile cheie pentru consumatori, cum ar fi căutarea și rețelele sociale”, a adăugat el.
Decizia Microsoft de a-și actualiza browserul Edge va intensifica concurența cu browserul Google Chrome. La eveniment, Mehdi a demonstrat cum motorul de căutare îmbunătățit cu inteligență artificială va face cumpărăturile și crearea de e-mailuri. În spatele parteneriatului Microsoft OpenAI se află planul său de a investi în dezvoltarea de supercomputere și suport Icloud, astfel încât startup-ul să poată lansa o tehnologie mai sofisticată și să vizeze inteligența mașinilor, potrivit AlJazeera.