Ziarele cer despăgubiri de sute de milioane de euro de la Facebook (Meta)

Ziarele cer despăgubiri de sute de milioane de euro de la Facebook (Meta) Meta. Sursa foto: Dreamstime.com

Peste 80 de publicații solicită daune de peste 550 de milioane de euro de la Meta. Compania este acuzată de concurență neloială.

Gigantul Meta a devenit ținta companiilor media din Spania. 80 de publicații au depus  plângere împotriva companiei. Oficialii acesteia sunt acuzați că nu respectă directivele europene privind protecția datelor personale.

Acuzații grave aduse celor care dețin compania Meta

Publicațiile spaniole acuză compania- mamă a Facebook și Instagram că nu ar ține cont de reglementările UE. Acestea fac referire la protecţia datelor personale. Oficialilor Meta li se solicită daune de sute de milioane de euro.

Ne puteți urmări și pe Google News

Instituțiile media care au depus plângerea împotriva Meta fac parte din Asociación de Medios de Información. Acestea cer daune de 550 de milioane de euro de la grupul american. Publicațiile spaniole acuză gigantul de concurență neloială.

Datele utilizatorilor de internet, folosite în scopuri publicitare

Publicațiile din Spania spun că grupul a încălcat prevederile europene referitoare la protecția datelor. Acestea spun că în intervalul  25 mai 2018- 31 iulie 2023, Meta ar fi folosit datele utilizatorilor de internet în scopuri publicitare.

Instituțiile media critică vehement practica prin care „ grupul american a propus vânzarea de spaţii publicitare pe baza unui avantaj concurenţial obţinut în mod nelegitim.”

Conform acestora, mass-media a respectat regulile impuse de UE, spre deosebire de compania Meta.

„Și-a construit poziţia dominantă pe publicitară prin ignorarea reglementării, cauzând un prejudiciu evident pentru mass-media spaniolă, până la a le pune în pericol viabilitatea", au arătat reprezentanții instituțiilor media.

Gigantul Meta, bun de plată. Se cer daune de sute de milioane de euro

Sursa foto: Dreamstime.com

Reacția reprezentanților Meta

Oficialii gigantului american nu au oferit o poziție oficială în acest context. Meta a lansat recent un sistem prin prisma căruia utilizatorii pot evita publicitatea personalizată. Acest lucru este posibil prin achitarea unui abonament lunar. Odată cu acest anunț, plângerile la adresa companiei americane au început să curgă.

În Franţa, inițiativa a fost prezentată Direcţiei generale pentru concurenţă, consum şi prevenirea fraudelor. De asemenea, problema a fost ridicată și la Bruxelles.

Platforma Facebook are pestw 144 de milioane în Europa, în timp ce Instagram a ajuns la pragul de 133.