Compania McDonald’s România a refuzat să oprească reclama înşelătoare şi a fost amendată

Compania McDonald’s România a refuzat să oprească reclama înşelătoare şi a fost amendată

Un control la sursă făcut de Protecția Consumatorului, a arătat că de fapt cartofii de la McDonald's, despre care se spune în reclame că sunt „de la bunica”, sunt plini de aditivi.

UPDATE 16.00 McDonald's România a refuzat să oprească de la difuzare reclamele considerate mincinoase de către comisarii de la Protecţia Consumatorului, motiv pentru care autorităţile din domeniu au aplicat o amendă şi au dispus oprirea promovării cu informaţii false. "Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a constatat că, nici după sancţionare, societatea SC McDonald’s SRL nu a modificat informaţiile referitoare la produsul 'cartofi prăjiţi', prin care consumatorii sunt indusi în eroare. Conform prevederilor legale, o practică comercială este considerată ca fiind înselătoare, dacă aceasta conŃine informaţii false, care induc în eroare consumatorul mediu şi care îl determină sau este susceptibilă să îl determine să ia o decizie de tranzacţionare, pe care altfel nu ar fi luat-o. ANPC a sancţionat în consecinţă operatorul economic, cu amendă contravenţională de 10.000 lei, dispunând măsura încetării practicii comerciale incorecte", ni s-a transmis de la Biroul de Presă al ANPC UPDATE 08.30 În legătură cu neregulile constatate de comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor legate de un spot publicitar McDonald's care promova reţete cu cartofi proaspeţi şi de fapt se foloseau cartofi congelaţi, reprezentanţii companiei în România au precizat. "Spotul TV referitor la cartofii prăjiţi McDonald’s are intentia de a informa consumatorii despre calitatea şi originea produsului. Compania McDonald’s are unele dintre cele mai ridicate standarde de calitate din industrie. Prepararea corectă a produselor, dar şi respectarea practicilor de siguranţă alimentară sunt preocupări zilnice în toate restaurantele McDonald’s", ne-au precizat reprezentanții companiei.

"Pentru a pregăti cartofii prăjiţi, McDonald’s foloseşte cartofi proaspeţi, 100% naturali, selecţionaţi manual din soiurile de cea mai bună calitate: Russet Burbank şi Innovator. Pentru McDonald’s România, cartofii sunt cultivaţi în Austria şi provin de la una dintre cele mai importante companii producătoare de cartofi, Frisch & Frost Austria", au mai adăugat aceștia.

Cartofii prăjiţi de la McDonald’s sunt atent selecţionaţi şi prăjiţi în ulei vegetal (un amestec de ulei de rapiţă şi ulei de floarea soarelui).

"Fiecare cartof trebuie să îndeplinească standardele de calitate ale McDonald’s în ceea ce priveşte: umiditatea şi conţinutul natural de zahăr, dimensiunea, forma, culoarea, precum şi alte caracteristici. Cele peste 120 de evaluări calitative pe care McDonald’s şi furnizorii săi le fac pentru a pregăti cartofii prăjiţi, pornind de la selecţionarea seminţelor de cartofi, până la plantarea, recoltarea, pregătirea şi verificarea produsului finit, demonstrează angajamentul companiei McDonald’s faţă de calitate", au spus oficialii McDonald's. Joi. Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a constatat emiterea, pe diferite posturi TV a unui spot publicitar prin care se fac afirmaţii, precum “cartofii prăjiţi de la McDonalds aduc aminte de bunici" si se transmite consumatorilor informaţia conform căreia, materia primă utilizată este “cartoful" ce provine de la piaţă, se arată într-un comunicat al ANPC. Cartofii, la control: conțin ulei, stabilizatori, sodiu Urmare unui control desfăsurat de comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor în reţeaua de restaurante Mc Donald’s asupra originii si calităţii cartofilor prăjiţi a rezultat faptul că produsul “cartofi prăjiţi" provine din tratarea termică a produsului “cartofi congelaţi", materie primă a cărui listă a ingredientelor conţine următoarele: cartofi, ulei vegetal, dextroză, stabilizator: difosfat de sodiu. Reclama ar putea fi scosă În consecinţă, prin spotul publicitar se transmit două informaţii menite a induce în eroare consumatorii, respectiv că produsul “cartofi prăjiţi" ar proveni din cartofii proaspeţi achiziţionaţi de la piaţă, în condiţiile în care materia primă utilizată este “cartofi congelaţi" (care conţine si alte adaosuri, inclusiv aditivi) şi că “aduc aminte de bunici", ceea ce induce consumatorului ideea falsă de reîntoarcere la calitatea de odinioară, de produs fabricat după metode artizanale, în realitate, produsul fiind industrial. Pentru cele constatate, ANPC a sancţionat SC McDonald’s SRL si a solicitat Consiliului Naţional al Audiovizualului, aplicarea măsurilor ce se impun pentru intrarea în legalitate privind difuzarea acestui spot publicitar.

Ne puteți urmări și pe Google News