Magazinele vor afișa numărul maxim de clienți care pot fi în incintă în același timp. Prefectul Capitalei, Alin Stoica, a avut o întâlnire cu retailerii din București. În urma discuției s-a stabilit că aceștia vor afișa la intrare numărul maxim de clienți care se pot afla simultan în locație. Măsura este menită să ducă la evitarea aglomerației din magazine, în contextul pandemiei de COVID.

Toate magazinele mari şi medii vor calcula numărul de clienți care pot intra în funcție de suprafață aplicând o cotă de cel puţin 7 metri pătraţi per client. Prefectul a mai precizat că magazinele mici vor trebui să respecte distanţarea de 2 metri între clienţi.

„Toţi retailerii au luat măsuri pentru a limita posibilitatea de aglomerare, vor respecta toate magazinele mari/medii calculul clientelei utilizând cota de cel puţin 7 metri pătraţi per client. Toate magazinele mici vor respecta distanţarea de 2 metri între clienţi”, a declarat prefectul Alin Stoica.

Măsuri propuse pentru evitarea aglomerației

Măsurile propuse sunt menite să ducă la evitarea aglomerației în magazine pe perioada în care sunt aplicate măsurile de restricție sanitară împotriva COVID-19.

„Pentru claritate în aplicare, magazinele vor afişa la intrare numărul maxim de clienţi care pot fi simultan prezenţi un magazin. În funcţie de tipul de magazin şi de situaţia fiecărui operator, măsurile vor putea diferi, de la contor automat la intrare, contor manual, la număr de coşuri”, a mai precizat prefectul Municipiului București.

Alin Stoica a adăugat că aceasta nu va fi o măsură unică obligatorie pentru toţi operatorii comerciali. Aceștia au timp, până joi la prânz să vină cu alte propuneri suplimentare menite să ducă la diminuarea riscului de răspândire a coronavirusului.

„Nu va fi o măsură unică obligatorie pentru toţi operatorii, dar fiecare va trebui să adopte o măsură care să ducă la respectarea numărului maxim de clienţi. Până mâine la prânz aşteptăm propuneri suplimentare”, a transmis miercuri Alin Stoica.

Photo 172503106 © BsenicDreamstime.com