Planul Comisiei Europene de a introduce norma de emisii de gaze de eșapament cea mai strictă din istorie, începând cu 2025, se lovește de o rezistență sălbatică a industriei auto.
„Odată cu introducere a normei Euro 7 prevăzute, Comisia Europeană va interzice de facto mașinile cu motoare cu ardere internă începând cu 2025”, declară Hildergard Müller, președinta Asociației Industriei Automobilului din Germania (VDA), citată de Bild.
Comisia dorește să impună ca un vehicul să aibă practic emisii zero în toate situațiile posibile – inclusiv când tractează o remorcă sau în orele cu trafic de vârf în orașele aglomerate.
„Acest lucru este tehnic imposibil, și toată lumea știe asta.”
Anterior, o valoare medie pentru un vehicul se aplica la toate situațiile de conducere posibile.
Efectul va fi invers
Cu Euro 7, pe care Ursula von der Leyen dorește să o aprobe în 2021, norma va trebui pe viitor aplicată tuturor situațiilor de conducere.
„Dacă aceste considerații vor prevala, cetățenilor le va fi imposibil să mai conducă o mașină cu motor cu ardere internă”, spune Müller. „Ar fi mai cinstitit din partea Comisiei Europene să le interzică pur și simplu și să nu se mai ascundă în spatele regulilor tehnice. Atunci ar putea avea loc o discuție democratică pe marginea acestui subiect.”
Și Müller și-a continuat diatriba:
„Dacă UE vrea să elimine mașinile pe benzină și diesel, ea trebuie să prezinte și alternativele.”
Bruxelles-ul vede viitorul în domeniul mașinilor electrice. Însă, deocamdată, există o lipsă a infrastructurii de încărcare suficientă pentru noile mașini în toată Europa, chiar și în țările mai avansate în acest domeniu.
„Cu proiectul său, Comisia are grijă ca nici un model nou de mașină «curată» cu motor cu ardere internă să nu mai poată ajunge pe piață. Drept urmare, vehiculele vechi sunt mai susceptibile să rămână în posesia actualilor proprietari (lipsiți de alternativă reală – n.r.), astfel încât înnoirea parcului de mașini non-electrice este evitată”, spune Müller.
Șefa asociației adaugă:
„În locul unei interdicții, avem nevoie de inovații și de investiții în carburatoare electronice și în pile cu combustie. Problema nu este motorul cu ardere internă, ci carburantul.”