Studiul Institutului Ifo din München a arătat că vehiculele electrice emit cu 11 până la 28% mai mult CO2 decât omologii lor diesel. O baterie Tesla Model 3, de exemplu, reprezintă între 11 și 15 tone de CO2. Dată fiind o durată de viață de 10 ani și o distanță anuală de călătorie de 15.000 de kilometri, aceasta se traduce în 73 până la 98 de grame de CO2 per kilometru, au remarcat oamenii de știință Christoph Buchal, Hans-Dieter Karl Hans-Werner Sinn.  

De asemenea, emisiile de CO2 emise pentru a produce energia electrică care alimentează astfel de vehicule trebuie să fie luate în considerare, spun ei, pentru că  fiecare Tesla emite 156-180 grame de CO2 pe kilometru, ceea ce este mai mult decât un vehicul diesel comparabil produs de compania germană Mercedes, de exemplu.   

Cercetătorii germani, prin urmare, se confruntă cu faptul că funcționarii europeni văd vehiculele electrice ca fiind cu emisii zero.

Aceștia mai notează că obiectivul UE de 59 de grame de CO2 pe km până în 2030 corespunde unui consum "nerealist din punct de vedere tehnic" de 2,2 litri de motorină sau 2,6 litri de gaz pe 100 km.  

Aceste noi limite presează producătorii germani și alți producători europeni de automobile să treacă masiv la vehiculele electrice, în timp ce, potrivit cercetătorilor, ar fi fost preferabil să se opteze pentru motoarele cu metan "ale căror emisii sunt cu o treime mai reduse decât cele ale motoarelor diesel", notează brusselstimes.

 

Te-ar putea interesa și: