Mark Zuckerberg începe să-și piardă somnul. Imperiul său se destramă. Tinerii, din ce în ce mai neinteresați de Facebook

Popularitatea platformei de socializare Facebook scade treptat în rândul tinerilor americani, tot mai puțini dintre aceștia alegând să își mai petreacă timpul pe platformă. În prezent, Youtube și TikTok au devenit rețelele cele mai utilizate de către tinerii din Statele Unite, în 2022.

Popularitatea Facebook în rândul tinerilor americani a scăzut în ultimii ani, potrivit unui studiu al Centrului de Cercetare Pew publicat miercuri. Locul platformei a fost luat de Youtube și TikTok.

Prin urmare, procentul tinerilor americani cu vârste cuprinse între 13 şi 17 ani care utilizează Facebook a scăzut de la 71% în 2015 la 32% în 2022.

Youtube a luat locul Facebook

YouTube se plasează pe primul loc în preferinţele adolescenţilor americani. Apoape 95% dintre aceştia spun că folosesc aplicația.

Popularitatea Instagram a crescut de la 52% la 62% în rândul utilizatorilor cu vârste cuprinse între 13 şi 17 ani (din 2015), urmat de Snapchat cu 59% dintre ei, faţă de 41% în urmă cu şapte ani.

„Oamenii au numeroase opţiuni pentru a-şi petrece timpul. Iar aplicaţiile precum TikTok cresc foarte rapid”, a declarat Mark Zuckerberg, şeful Meta, în februarie anul trecut.

Anunțul a fost făcut în contextul în care au fost prezentate și statisticile cu privire la numărul de utilizatori pierduți, lucru făcut pentru prima dată de Facebook.

La rândul său, TikTok consideră că nu sunt pe aceeași lungime de undă cu Facebook.

„Suntem o platformă de divertisment”, a declarat Blake Chandlee, director al departamentului de aplicaţii, într-un interviu pentru CNBC în iunie.

Făcând comparație cu Facebook, Chandlee a mai menționat că aceasta este o platformă socială, iar principala principala lor activitate este reprezentată de algoritmii bazaţi pe relaţii sociale.

Tiktok începe să prindă teren în rândul tinerilor

Aplicația TikTok a devenit din ce în ce mai populară în rândul tinerilor. Aceasta este folosită „uneori” de 67% dintre adolescenţii din Statele Unite şi „aproape constant” de 16% dintre aceştia.

Aplicaţia mobilă TikTok a fost lansată la nivel internaţional în anul 2017, iar videoclipurile sale scurte şi captivante, sortate după gusturile fiecăruia prin algoritmi puternici, a cunoscut un succes de proporții. Ea a început să fie folosită tot mai mult, în timpul perioadelor de izolare din timpul pandemiei.

Formatul său video a fost copiat de Meta, compania-mamă a Facebook şi Instagram, dar şi de YouTube, prin introducerea „Reels” şi, respectiv a „Shorts”, potrivit Agerpres.