Marele plan al lui Elon Musk. Twitter vrea să oblige utilizatorii să-și partajeze datele către agențiile de publicitate

Elon Musk. Sursa foto: Arhiva EVZ

Twitter lucrează la diferite tactici pentru a forța unii utilizatori să accepte partajarea datelor sau să piardă accesul la aplicație în încercarea de a-și salva afacerea.

Platforma lui Elon Musk, precum Google și Facebook, permite în prezent utilizatorilor să renunțe la reclamele personalizate, dar această opțiune ar putea dispărea în curând.

Plata a 8 dolari pe lună

Mulți utilizatori nu dezactivează niciodată această funcție, dar compania se gândește să forțeze utilizatorii să partajeze mai multe date, care pot fi apoi vândute agenților de publicitate. Aceasta include partajarea locațiilor utilizatorilor și a numerelor de telefon pentru anunțurile vizate, chiar dacă acestea din urmă sunt necesare pentru autentificarea cu doi factori.

Twitter va implementa noile reguli prin prezentarea unei notificări care nu poate fi respinsă până când utilizatorii vor fi de acord să-și partajeze datele și atunci nu ar mai exista șansa de a renunța. Oameni familiari cu noile planuri au spus că proiectul va fi lansat la aproximativ 1% dintre utilizatorii americani pentru a vedea reacțiile, înainte de a-l extinde pe toate conturile Twitter.

Planurile ar putea întâmpina o problemă în Europa, deoarece normele UE spun că utilizatorii au dreptul legal de a retrage oricând permisiunile de partajare a datelor. Conform unui plan luat în considerare, utilizatorii ar putea renunța doar dacă se abonează la Twitter Blue – care costă cel puțin 8 dolari pe lună. Dar asta ar încălca regulile Apple care interzic aplicațiilor să aleagă între plată și urmărirea agenților de publicitate.

O nouă funcție a Twitter

Anul trecut, Apple a introdus o funcție care împiedică aplicațiile să urmărească utilizatorii din diferite aplicații pentru a crea profiluri detaliate ale clienților pentru agenții de publicitate. Acest lucru a costat Meta 10 miliarde de dolari, în timp ce mai multe surse au declarat că mai puțin de 35% dintre utilizatorii Twitter s-au înscris.

Twitter lucrează la această funcție, deoarece Twitter Blue ar putea pierde banii. Abonamentul lunar de 8 dolari permite utilizatorilor să vadă jumătate din mai multe reclame, ceea ce se estimează că va costa Twitter 6 dolari. 

De asemenea, New York Times a raportat că Twitter a încetat să plătească chiria pentru birourile sale și ar putea reține pachetele de indemnizație pentru lucrătorii disponibilizați, în încercarea de a reduce costurile, potrivit Business Insider.