Mare atenție! Ce se întâmplă cu facturile la întreținere. Toți cei care locuiesc la bloc sunt vizați

Mare atenție! Ce se întâmplă cu facturile la întreținere. Toți cei care locuiesc la bloc sunt vizați Sursa foto: Arhiva EVZ

Există multe probleme în București cu livrarea apei calde și căldurii, iar dincolo de infrastructura veche, un necaz mai este reprezentat și de proprietarii care au restanțe la întreținere.

Suntem în a doua lună a iernii și sute de blocuri din București nu au apă caldă și căldură. La acest capitol, zona care stă cel mai prost este Sectorul 4, acolo unde 246 de blocuri nu au căldură, iar 87 sunt fără apă caldă și căldură.

De asemenea, în sectorul 2 sunt 89 de blocuri fără căldură și 27 fără apă caldă. La popul opus, cea mai bună situație este în Sectorul 3, unde nu este niciun bloc fără apă caldă și căldură. În sectorul 6 sunt doar două blocuri care nu primesc apă caldă și căldură.

Datoriile la întreținere reprezintă una dintre probleme. Mulți bucureșteni nu au apă caldă și căldură

Una dintre probleme este legată de datoriile foarte mari pe care le au multe dintre Asociațiile de Proprietari. Din punct de vedere legal, blocurile care au datorii mari către Termoenergetica ar putea rămâne fără apă caldă și căldură, până când dările vor fi achitate și vor ajunge la zi cu datoriile. Dar, în realitate, există un acord tacit între asociații de proprietari și autorități care presupune o înțelegere pentru acoperirea datoriilor, conform impact.ro.

Ne puteți urmări și pe Google News

„În principiu, nu prea sunt asemenea cazuri. Noi încercăm să înțelegem situația și să găsim soluții de eșalonare pentru plată. Nu trecem la deconectare din primul minut. Uneori mai există situații când administratorul fuge cu banii, spre exemplu, alteori sunt alte cauze, alte probleme. Mai sunt întârzieri la plată, dar se rezolvă. Sunt probleme de gospodărie, dacă vreți să le spunem așa. Dacă sunt datorii, trecem la prevederi legale, la notificări”, a declarat Claudiu Crețu, director Termoenergetica, pentru sursa citată.

Uniformizarea plăților, una dintre soluțiile propuse

Administratorul mai multor blocuri din Capitală a vorbit despre situația dificilă existentă la începutul acestui an.

„Sunt două situații, ori este sistată apă caldă și căldura, ori se ajunge la eșalonare. Cea mai gravă situație în ceea ce privește întreținerea este înregistrată în luna ianuarie și se reflectă în facturile din luna februarie. Însă nu se ajunge la astfel de lucruri, de obicei se stabilește o eșalonare pentru următoarele șase luni.

În acest sens ne-a fost transmisă și o propunere, să facem platina liniar. Adică în loc să plătim vara foarte puțin și iarna mult, să achităm în fiecare lună, pe tot parcursul anului, aceeași sumă”, a afirmat administratorul.